مدیران خودروعصر اعتبار

درخشش معماری همدان در مجامع بین‎المللی

ترمه خوش درخشید

عصر ساختمان:ساختمان اداری «ترمه» در همدان جایزه بین‌المللی آرکیتایزر (Architizer) نیویورک را به دست آورد و در بخش معماری در مجامع بین‌المللی خوش درخشید.

ترمه خوش درخشید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، جایزه بین‌المللی آرکیتایزر (Architizer ) هر ساله با محوریت موضوع معماری، فضا و محصولات در نیویورک برگزار می‎شود که امسال این جایزه در زمینه معماری به پروژه ساختمان اداری ترمه، در شهر همدان اختصاص یافت.

    احمد بطحایی یکی از طراحان این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تمام معمارها در جهان طرح‎های خود را برای کسب این جایزه به نیویورک می‎فرستند و در آنجا بیش از 300 معمار به پروژه‎های ارسالی از جهان رأی می‎دهند.

    وی با بیان اینکه امسال این جایزه به ساختمان اداری «ترمه» به کشور ما تعلق گرفت و مقام اول را در جهان کسب کرد، افزود: طراحی و اجرای پروژه ترمه با همکاری و همفکری یک گروه بومی و کاملاً به صورت کارگروهی و ایده‎های فرشاد مهدی‎زاده صورت گرفت که در مجامع بین‎المللی بازخورد خوبی داشت.

    بطحایی که خود فارغ التحصیل دانشگاه IAAC از بارسلونا، در رشته معماری پیشرفته، در مبحث شهرهای هوشمند است، درباره متفاوت بودن پروژه ترمه گفت: یکی از ویژگی‏‎های این ساختمان در تک‎متریالیتی بودن آن است که در ساخت آن فقط از آجر و شیشه استفاده شده است.

    وی با بیان اینکه این معماری تاکنون در کشور اجرا نشده بود، ادامه داد: تلفیق درون ساختمان با فضای بیرونی و ارتباط مستقیم این سایت اداری با شهر از دیگر ویژگی‎های آن محسوب می‎شود.

    بطحایی با بیان اینکه شاخص‎های مختلفی برای انتخاب اهدای این جایزه وجود دارد، مصالح، شرایط اقلیمی، دسترسی آسان، نوع کاربری و شیوه طراحی از مهمترین شاخص‎هاست که پروژه ترمه توانست در همه آنها بالاترین رأی را به خود اختصاص دهد.

    وی تکمیل پروژه در سخت‌ترین شرایط و رکود اقتصادی به مدت دو سال به طول انجامید و یک سال پیش به بهره‌برداری رسید، گفت: این جایزه می‎تواند فرصت مناسبی باشد تا ایران نیز در کنار سایر کشورهای آسیایی و اروپایی، با وجود همه تحریم‎ها در زمینه‎ فکری و علمی، استعدادهای خود را نشان دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار