مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی و مقاوم‌سازی ۲ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در کشور حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی داریم که اکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد آن بازسازی و بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

بازسازی و مقاوم‌سازی ۲ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، شورای مدیریت بحران استان کرمان صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، مهدیان معاون بنیاد مسکن کشور و ضیاییان رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

    10 هزار واحد سهمیه برای بازسازی مسکن روستایی کرمان

    عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به حادثه‌خیزی استان اظهار داشت: از یک سو حوادث تلخی هستند، اما از سویی همین حوادث موجب شده مقاوم‌سازی در این استان بالای 60 درصد باشد.

    وی با بیان اینکه تسهیلات تکمیلی برای واحدهای مسکونی به زودی پرداخت می‌شوند، گفت: در کشور حدود 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی داریم که هفت درصد آنها مقاوم بودند، اما اکنون بیش از 2 میلیون و 100 هزار واحد آن بازسازی و بهسازی و مقاوم‌سازی شده و این روند ادامه دارد و امیدواریم با کمک بانک‌ها و همکاری مقامات استان‌ها به خوبی دنبال شود.

    مهدیان خاطرنشان کرد: استان کرمان 10 هزار واحد سهمیه برای بازسازی واحدهای روستایی داشته که 3 هزار و 500 واحد آن تا ابلاغ شده اما در زمینه عقد قرارداد پایین است و باید بانک‌ها کمک کنند.

    وی افزود: در استان کرمان هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات بازسازی در مناطق روستایی وجود ندارد و هر اندازه از سوی بانک‌ها عقد قرارداد شود، از منابع داخلی بنیاد مسکن 4 میلیون تومان کمک بلاعوض برای آنها پرداخت می‌کنیم.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در شهرستان‌های کوهبنان و راور نیز واحدهایی که نیمه‌تمام مانده‌اند از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین اعتبار می‌شوند تا واحدها قبل از فصل سرما به اتمام رسد.

    کرمان 6 هزار کیلومتر رودخانه با بستر فعال دارد

    مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان که پیش‌بینی بارندگی و سیلاب‌های ناگهانی را داریم، لازم است تا هماهنگی‌های لازم در خصوص ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی صورت گیرد.

    ابراهیم علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان به ارائه گزارش طرح دفع اضطراری سیلاب‌های استان پرداخت و گفت: در کل استان کرمان 6 هزار کیلومتر رودخانه با بستر فعال داریم که 2 هزار و 800 کیلومتر آنها در اولویت مطالعه شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد.

    وی ادامه داد: مطالعات نقشه‌برداری و ساماندهی 332 کیلومتر از رودخانه‌های کرمان توسط شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شده و بیش از یک هزار کیلومتر در دست انجام است.

    دفع اضطراری سیلاب‌ها در استان 20 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

    علیزاده افزود: جهت ساماندهی و رفع آسیب‌پذیری رودخانه‌های استان در حداقل 280 کیلومتر به قیمت امروز، یک هزار و 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    وی با اشاره به آسیب‌پذیری استان در زمینه سیلاب‌های احتمالی به ساماندهی رودخانه هلیل به طول 9 کیلومتر، لایه‌روبی بخشی از رودخانه هلیل در پایین دست و ... پرداخت و گفت: در طرح دفع اضطراری سیلاب‌ها، استان به چهار بخش تقسیم شده که اولویت اول، 2 میلیارد و 940 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

    وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای دفع اضطراری سیلاب‌ها در استان 20 میلیارد و 860 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: حداقل کاری می‌توانیم انجام دهیم در حال حاضر این است که استان را موقتا از سیلاب احتمالی حفظ کنیم تا بعدا کارهای اساسی صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو