مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هشدار داد:

فرونشست زمین جان و مال مردم را تهدید می‌کند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با هشدار نسبت به اینکه فرونشست زمین جان و مال مردم را تهدید می‌کند راهکار کنترل این پدیده را حفاظت و احیای آب های زیرزمینی و توجه ویژه به اصلاح سیستم آبیاری کشاورزی دانست.

فرونشست زمین جان و مال مردم را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی اکبری با هشدار نسبت به اینکه تهران رتبه نخست را در فرونشست زمین دارد، گفت: دشت شهریار رکوردار فرونشست در استان تهران است به گونه‌ای که در آن شاهد فرونشست 60 تا 70 متری هستیم که مهمترین علت آن مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی است.

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، خطر فرونشست زمین در تهران و شهریار را جدی دانست و افزود: این پدیده به سازه ها مانند پل‌ها آسیب زیادی وارد می‌کند و در واقع خطر آن بیشتر از زلزله و زلزله خاموش به شمار می رود.

    فرونشست زمین ناشی از سوء‌‌‌مدیریت در مصرف آب است
    80 درصد ذخایر آب زیرزمینی مصرف شده و به گونه‌ای دو برابر آب ورودی برداشت کرده‌ایم

    وی با بیان اینکه فرونشست زمین ناشی از سوء‌‌‌مدیریت در مصرف آب است، افزود: این پدیده تمامی دشت های کشور را تهدید می‌کند و مربوط به منطقه خاصی نیست زیرا بر اساس آمار 80 درصد منابع و ذخایر آب زیرزمینی مصرف شده و میزان آب مصرفی بسیار بیشتر از آب ورودی است و به گونه ای دو برابر آب ورودی برداشت کرده ایم از سویی خشکسالی و کمبود بارندگی ها به دلیل تغییرات اقلیمی نیز مزید بر علت شده البته زلزله نیز در

    پدیده فرونشست در صورت رخ دادن به هیچ وجه قابل بازگشت نیست

    این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه آبخوان‌ها در حال تخلیه کامل است، تصریح کرد: خلاء به وجود آمده بروز فرونشست‌ها را تشدید می‌کند و در واقع پدیده فرونشست در صورت رخداد به هیچ وجه قابل بازگشت نیست و تنها باید به دنبال اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آن باشیم.

    اکبری مهمترین راهکار کنترل پدیده فرونشست را بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آب و ذخایر زیرزمینی، حفاظت از سفره‌های آب زیرزمینی و احیای آنها و توجه ویژه به اصلاح سیستم آبیاری کشاورزی خواند و گفت: در این رابطه باید فرهنگ‌سازی مناسبی انجام و از برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

    فرونشست زمین جان و مال مردم را تهدید می‌کند

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به اینکه فرونشست زمین جان و مال مردم را تهدید می‌کند، افزود: این پدیده علاوه بر تهدید جان شهروندان به تاسیسات زیربنایی و مزارع نیز آسیب وارد می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار