مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن مهر پردیس، سرزمین آرزوهای بر بادرفته

عصر ساختمان- مسکن مهر پردیس با وجود گذشت چند سال همچنان گرفتار بی نظمی و بدعهدی است، از یکسو به هزاران متقاضی وعده تحویل واحدها در آینده نزدیک داده می شود؛ از سوی دیگر واحدهای مسکونی افتتاح شده از کمبود امکانات و تاسیسات رنج می برند.

مسکن مهر پردیس، سرزمین آرزوهای بر بادرفته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «14 ساله بودم که با پدرم آمدیم تا در مسکن مهر پردیس ثبت نام کنیم؛ قرار بود با پولی کم و 2 ساله خانه دار شویم، اما با این که چند بار مبلغ را بالا بردند و ما هم پرداخت کردیم اما هنوز خبری از خانه نشده، حتی پدرم در آرزوی خانه دار شدن زمینگیر شده و و من با 20 سال سن پیگیر کارهای مسکن مهر پردیس پدرم شدم؛ معلوم نیست بتوانم این خانه را دریافت کنم.»
    * «زمانی که برای مسکن مهر پردیس ثبت نام کردم، تازه عقد کرده بودیم؛ همیشه فکر می کردم در خانه مسکن مهر بچه هایم بزرگ می شوند، اما به قدری طول داده اند که تاکنون 2 فرزند داریم و هنوز خبری از آن نیست و همچنان وعده چند ماه بعد را می دهند که البته هیچ وقت روز موعود نرسیده است.»
    * «از صبح ما را سرکار گذاشته اند، از این سالن به سالن دیگر می فرستند، نیم ساعت و یا یک ساعت در صف می ایستیم، وقتی نوبتمان می شود می گویند مربوط به ما نیست، اول باید بروید آن صف و از آن بخش سوال کنید، رفتم در صف دیگر ایستادم پس از 40 دقیقه که نوبتم شد کارشناس مربوطه گفت اول باید می رفتی پرینت حساب می گرفتید بعد می آمدید اینجا... چند ساعت از وقت مردم هر روز برای پیگیری کارهای کوچک مسکن مهر پردیس تلف می شود، یک راهنمایی درست حسابی و دقیق هم نمی کنند. تعداد کارشناس ها محدود و اندک است که باعث شده صف های طولانی ایجاد شود، چرا برای وقت و جان مردم ارزش قایل نیستند؟»
    * «چرا کارمان را راه نمی اندازند، یک ساعت در صف سرپا ایستادم، نه کارم را راه می اندازند و نه جواب درست حسابی می دهند...»
    * «قبل از عید (زمستان 96) به ما اعلام کردند که اگر باقیمانده مبلغ را به حساب بریزید حداکثر 2 ماه بعد، سند پنج برگی واحد مسکن مهر را به ما تحویل داده و با سرعت واحدهای نیمه کاره را کامل می کنند؛ اما پس از گذشت هفت ماه هنوز خبری نشده است. قبل از عید، طلاهای زنم را فروختم و قرض کردم تا 11 میلیون تومان را جور کنم و به حساب مسکن مهر بریزم، اما حدود هفت ماه گذشته و هنوز هیچ خبری از تکمیل واحدها و تحویل قرارداد نیست، اگر همان طلاها را نگه داشته بودم با رشد قیمت دلار و طلا، پولم تا الان چند برابر شده بود.»
    * «امروز صبح آمدم برای پیگیری، کارشناس مربوطه به ما گفته که پیمانکار پروژه شما، دیروز آمده چند تا از سندهای آماده شده را امضا کرده اما سر یک موضوعی ناراحت شده و گفته که فعلا نمی خواهم بقیه قراردادها را امضا کنم؛ ... پس از چند سال سرکار گذاشتن، پیمانکار آمده لج بازی کرده و می گوید امضا نمی کند، ... مگر قانون و ضابطه وجود ندارد؟»
    * «می گویند قیمت مصالح ساختمانی و پکیج آپارتمان و آسانسور بالا رفته و پول کافی برای تامین آنها نداریم، سوال ما این است که قبل از بالا رفتن نرخ دلار و قیمت مصالح چرا پروژه ها را کامل نکردید؟ تاوان بی فکری را چرا باید مردم بدهند؟

    ** بلاتکلیفی چند ساله متقاضیان
     این مطالب، بخشی از درد دل متقاضیان مسکن مهر پردیس است که همچنان از این وضعیت به تنگ آمده و نمی دانند این واحدها کی به سرانجام می رسد.
    شهرستان پردیس در حدود 25 کیلومتری شرق پایتخت قرار دارد و براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است بخش قابل توجهی از جمعیت سرریز تهران را در خود جای دهد.
    با توجه به شکایت و انتقادهایی که مردم از وضعیت پیشرفت مسکن مهر پردیس دارند، چندی پیش فرصتی فراهم شد تا در بازدید از محل تعاونی مسکن مهر این شهر، گزارشی میدانی از وضعیت آن منطقه تهیه کنیم.
    آنچه که در زمان ورود جلب توجه می کرد، بلاتکلیفی مردم و متقاضیان بود به طوری که شماری از آنها در صف های طولانی ایستاده بودند و تعدادی دیگر نیز در حال رفت و آمد بین سالن ها، باجه بانک مسکن و بخش اداری بودند که البته بعدا مشخص شد بسیاری از این ترددها بی دلیل و ناشی از عدم راهنمایی درست کارشناسان بوده است.
    برای شنیدن صحبت های مردم، به عنوان یک متقاضی در یکی از صف ها ایستادم؛ خستگی و ناراحتی متقاضیان به حدی بود که وقتی از یکی از آنها پرسیدم برای کدام پروژه هستید درد و دل ها و انتقادها آغاز شد؛ مردان و زنانی که در صف بودند شروع به گلایه کردند و از وعده ها و بی نظمی های مسکن مهر پردیس سخن گفتند.
    متقاضیان مسکن مهر پردیس به دلیل کوتاهی در رسیدگی به وضعیت خود بارها در مقابل دستگاه های مسئول در تهران و پردیس، تجمع کرده و تسریع در رفع مشکلات این پروژه را خواستار شده اند که تازه ترین تجمع مربوط به روز یکشنبه (29 مهر) بود.
    در این این تجمع، بیش از 200 تن از ساکنان و متقاضیان مسکن مهر پردیس در مقابل شرکت عمران شهرهای جدید در تهران گرد آمدند؛ دلیل اعتراض و انتقاد آنها «فقدان سیستم گرمایشی در این واحدها» با توجه به آغاز فصل سرماست.
    با وجود اعلام اینکه چند هزار واحد از مسکن مهر در فازهای مختلف تحویل داده شده است، اما گشتی کوتاه در میان پروژه ها به ویژه فاز هشت (دره بهشت) مشخص می کند که هنوز بسیاری از این مجتمع ها فاقد تاسیسات شهری لازم هستند.
    وجود تعداد زیاد سگ های ولگرد در میان پروژه های نیمه کاره به خوبی نشان می دهد که مسکن مهر هنوز با تبدیل شدن به مکانی برای زندگی فاصله زیادی دارد.

    ** ساخت81 هزار واحد
    با وجود اعلام پرسش ها و انتقادهای مطرح شده به شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره مشکلات مسکن مهر و پیگیری چند باره، تاکنون پاسخی از طرف این شرکت دریافت نشده است.
    مجموع واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس حدود 81 هزار واحد اعلام شده که41 هزار واحد آن در مرحله نازک کاری بوده و 30 هزار واحد آن تحویل متقاضیان می شود؛ ضمن آنکه 10 هزار واحد باقی مانده نیز در دست ساخت است.
    به گفته سعید غفوری مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید پردیس، اتمام پروژه مسکن مهر در این شهر نیازمند پنج هزار میلیارد تومان اعتبار است تا پرونده آن در سال 98 بسته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار