مدیران خودروعصر اعتبار

کشف تصادفی ویلای رومی در حیاط خلوت یک خانه

عصر ساختمان:مردی که باغچه حیاط‌ خلوت خود را بازسازی می‌کرد به‌طور تصادفی به آثاری از یک ویلای رومی با قدمت ۱۴۰۰ سال مواجه شد که ممکن است متعلق به یک امپراتور رومی باشد.

کشف تصادفی ویلای رومی در حیاط خلوت یک خانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم؛ مردی که به‌دلیل بازسازی باغچه حیاط خلوتش مشغول حفاری شده بود با آثار به‌جا‌مانده از یک سازه مواجه شد که بعد از بررسی مشخص شد که این سازه به دوران امپراتوری روم تعلق دارد و به‌احتمال بسیار زیاد به یکی از پادشاهان روم باستان تعلق داشته است.

    بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، کشف این مرد یکی از مهمترین اکتشافات در نوع خودش طی دهه اخیر محسوب می‌شود.

    ماجرا به این شکل بود که «لوک ایروین» (Luke Irwin)، اهل «ویلتشایر» (Wiltshire) انگلیس زمانی که داشت برای انتقال کابل برق انبار خود مسیری در باغچه حیاط خلوتش ایجاد می‌کرد به‌طور تصادفی با این کشف زیرزمینی مواجه شد.

    این طراح فرش که سعی داشت روشنایی لازم برای بازی تنیس روی‌میز کودکانش را در حیاط خلوت فراهم کند با این منظره مواجه می‌شود و ضمن گرفتن تصاویری از این کشف اتفاقی آنها را برای گرفتن اطلاعات بیشتر در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد.

    آقای «ایروین» گفت: "من یکی از تصاویر را برای انجمن شهر ارسال کردم و در عرض 24 ساعت آنها با جمعی از باستان‌شناسان اینجا بودند و شروع به بررسی آنچه ما پیدا کرده بودیم، کردند".

    کارشناسانی از تاریخ‌شناسان انگلیس و موزه «سالیسبوری» (Salisbury Museum) با دقت شروع به حفاری در این مکان کردند، و به بخش‌هایی از یک طبقه این ساختمان بزرگ رومی دست یافتند.

    این کارشناسان اکتشاف فعلی را یکی از «بی‌نظیرترین اکتشافات سالهای اخیر انگلیس» خواندند.

    پس از یک حفاری هشت‌روزه، باستان شناسان بخش‌های بیشتری از این ویلا را که به‌صورتی کاملاً استادانه ساخته شده بود، پیدا کردند.

    تصور می‌شود این ویلای کشف‌‌شده یکی از بزرگترین اکتشافاتی است که تا به حال در این کشور پیدا شده است.

    این مکان که متعلق به بازه زمانی سال‌های 175 و 220 میلادی است، خانه بزرگی است با سه طبقه و شبیه بنای کشف‌‌شده در «چدورث» (Chedworth) در شهر «گلاسترشایر» (Gloucestershire) است.

    این تیم همچنین توانست صدها پوسته صدف دور انداخته شده را که به‌طور مصنوعی کشت می‌شدند و در بشکه آب‌شور زندگی می‌کردند پیدا کردند.

    همچنین در این اکتشاف سکه‌ها و استخوان‌های حیوانات وحشی که شکار شده بودند نیز به دست آمد.

    بر اساس این گزارش همه شواهد حاکی از این است که یک خانواده با اهمیت و ثروت بالا در این ویلا زندگی می‌کردند و احتمالاً این مکان به یک امپراتور رومی تعلق داشته است.

    دکتر «دیوید رابرتز» (Dr David Roberts)، یکی از باستان‌شناسان حاضر در این پروژه که به کار حفاری کمک می‌کند در این رابطه گفت: «ما طیف وسیعی از آثار باستانی را پیدا کردیم که نشان از یک زندگی لوکس و اشرافی دارد که در آن دوران تنها اشراف و بزرگان از آن بهره می‌بردند».

    «رابرتز» افزود: "این محل از زمان سقوط آن در 1400 سال قبل دست‌نخورده باقی مانده است و از این جهت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد".

    تحقیقات بیشتر در این زمینه بعد از تخصیص بودجه بیشتر برای این کار ادامه خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار