مدیران خودروعصر اعتبار

بنیاد مسکن با نقش اثرگذار در توسعه روستایی

عصر ساختمان:فرماندار شهرستان فومن گفت: یکی از مطالبات مردم تسریع روند صدور اسناد روستایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بنیاد مسکن با نقش اثرگذار در توسعه روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، میرشمس مومن‌زاده در جلسه شورای مسکن فومن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بنیاد مسکن از یادگاران امام راحل است، اظهار کرد: این نهاد به فرمان امام راحل شکل گرفت، هدف از تاسیس بنیاد مسکن کمک گرفتن از اقشار مختلف برای ساخت مسکن محرومان است.

    وی با بیان اینکه به تدریج حیطه وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات بنیاد مسکن توسعه و رشد یافت، افزود: محرومیت‌زدایی و خانه‌دار شدن روستاییان نیازمند از دستاوردهای تاسیس بنیاد مسکن است.

    مومنی‌زاده به تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاها اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن نقش مهمی را در اداره کشور، خدمت به مردم بویژه توسعه روستایی ایفا می‌کند.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن خدمات خود را علاوه بر حوزه روستایی در حوزه شهری نیز ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در ارتباط با مسکن نیاز مردم تامین نشده است و نیازمند کار و خدمات بیشتر است.

    مومنی‌زاده با تاکید بر تشکیل جلسه شورای مسکن فومن به صورت ماهانه در سال 95، ابراز کرد: روندکاری و اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن در قیاس با پروژه مسکن مهر در وضعیتی مطلوبی قرار دارد.

    وی به صدور اسناد روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مردم تسریع روند صدور اسناد روستایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    فرماندار شهرستان فومن در پایان با اشاره به تخصیص قیر رایگان برای معابر شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن فومن متذکر شد: فهرستی از معابر آماده جهت آسفالت باید تهیه شود.

    عسگر میرزایی رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن با بیان اینکه تنها یک روستای بالای 20هزار خانوار فومن فاقد طرح هادی روستایی بود که با پیگیری مسئولین طرح هادی این روستا تهیه شد، اظهار کرد: در حال حاضر اهالی روستای خداشهر فومن مشکلی در زمینه اخذ سند روستایی و وام مسکن روستایی نخواهند داشت.

    وی متذکر شد: برای روستاهای هفده گانه نزدیک به شهر فومن نیز طرح هادی تهیه شده است.

    میرزایی سیاست و اولویت کاری امسال بنیاد مسکن شهرستان فومن را بازنگری طرح هادی روستایی دانست و خاطرنشان کرد: طرح هادی 40 روستای فومن بیش از ده سال و 18 روستای فومن بیش از 15 سال تهیه شده که نیازمند بازنگری می‌باشند.

    وی طرح هادی روستای جیرده آلیان را اولین طرح تهیه شده توسط جهاد سازندگی برشمرد و گفت: خوشبختانه شهرستان فومن جزء پنج شهرستانی است که حواله تعدادی از پروژه‌های آن از ردیف قیر رایگان صادر شده است.

    میرزایی تصریح کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم بیش از 11.7کیلومتر از پروژه‌های شهرستان را از ردیف قیر رایگان به اتمام رسانیم و آسفالت و جذب حواله قیر رایگان 8.5 کیلومتر کهنه گوراب، توسه‌کله آلیان و ملسکام فومن نیز در دست اجرا است.

    وی ادامه داد: نزدیکی شهرستان به شرکت‌های تولید آسفالت فرصتی مناسب جهت پیشبرد پروژه‌ها است.

    رئیس بنیاد مسکن فومن در پایان با بیان اینکه تمام سعی و تلاشمان افتتاح پروژه ساختمان اداری بنیاد مسکن شهرستان در هفته دولت امسال است، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر شش فقره آتش سوزی در شهرستان رخ داده است که پنج نفر از آسیب دیدگان آتش سوزی به بانک برای دریافت تسهیلات در جهت بازسازی و ساخت مسکن معرفی شده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو