مدیران خودروعصر اعتبار

منطقه نواب؛ تجربه نوسازی گسترده بافت های فرسوده

مساحت ۳ هزار هکتاری بافت فرسوده در تهران

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارها برای جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاران در عرصه نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری، ارائه تسهیلات با سود پایین است.

مساحت ۳ هزار هکتاری بافت فرسوده در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با اشاره به اقدامات تشویقی دولت برای توسعه نوسازی بافت های فرسوده، گفت: قطعا دولت نیازمند آن است که با اجرای سیاست های جدید، سرمایه گذاران و پیمانکاران را در جهت مشارکت در بحث بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده ترغیب کند.

    مساحت 3 هزار هکتاری بافت فرسوده در تهران

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز یکی از نگرانی ها و دغدغه های کارشناسان، بحث بروز بلایای طبیعی مانند زلزله در شهرهای پرجمعیت و کلانشهرهایی مانند تهران است، حال مثلا در شهری مانند تهران بافت فرسوده مساحتی بالای 3 هزار هکتار را شامل می شود.

    وی ادامه داد: امروز مناطقی از تهران مانند منطقه 12، 17 و 11 جزء نقاط حساس در بحث بافت های فرسوده قرار دارند، از این رو بسیار لازم است که دولت برای اجرای طرح های نوسازی، از این مناطق کار خود را آغاز کند.

    ارائه تسهیلات ارزان راه کار جذب سرمایه گذاران برای ورود به نوسازی بافت های فرسوده

    بت کلیا افزود: یکی از راه کارها برای جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاران در عرصه نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری، ارائه تسهیلات با سود پایین است، البته خوشبختانه با تصمیم رئیس جمهور این وام با درصد بسیاری پایین از سود به افراد ارائه می شود که می تواند در تسهیل امور موثر باشد.

    تجربه نوسازی کلان بافت های فرسوده در ادوار گذشته تهران

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تهران در ادوار گذشته تجربه نوسازی کلان بافت های فرسوده را داشته است، به طوری که در ادوار گذشته شهرداری، منطقه نواب از نظر بافت فرسوده مورد بررسی و نوسازی قرار گرفت و امروز شاهد وضعیت قابل قبول آن هستیم.

    مدیریت واحد راه کار تحقق بازآفرینی شهری

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از مسائل مهم ساماندهی و مدیریت واحد در بحث بازآفرینی شهری است، از این رو به نظر من باید یک ستاد ویژه برای نوسازی بافت های فرسوده شکل گیرد، در شرایط کنونی در مجموع 32 نهاد در این حوزه دخیل هستند که تا وقتی که این دستگاه ها با هم هماهنگ نباشند، نمی توان به اجرای سیاست ها دل بست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار