مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

ساخت و ساز حریم رودخانه‌ها نباید انجام گیرد

هواشناسی ابزار کافی را ندارد

عصر ساختمان:رییس سازمان مدیریت بحران کشور با انتقاد از ساخت و سازهایی که در حریم رودخانه‌ها انجام گرفته است، گفت: مردم باید در این زمینه دقت کنند و امیدواریم ساخت‌وساز در حریم رودخانه و مسیر مناطق سیلابی انجام نگیرد.

ساخت و ساز حریم رودخانه‌ها نباید انجام گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، اسماعیل نجار، در تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده اخیر اظهار داشت:‌ آب از منطقه دزفول عبور کرده و در حال گذر و عبور از اهواز است؛ کارشناسان و همکاران ما در حال بررسی و برآورد هزینه‌ها و خسارت‌‌های این سیل هستند.

    وی ادامه داد: تا مدت یک هفته دیگر این برآورد هزینه‌ها و خسارت‌های ایجاد شده به مسئولان ذیربط ارائه خواهد شد و در این زمینه متولیان امر همکاری‌های لازم را خواهند داشت.

    رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: معاونت بازسازی بنیاد مسکن در منطقه سیل زده حضور پیدا کرد و بررسی‌های لازم را انجام داد که البته ر خوزستان تخریب واحدها را ناریم بلکه بیشتر واحدها دچار آبگرفتگی شد و نیاز به تعمیرات وجود دارد.

    نجار تصریح کرد: متأسفانه در دزفول پارک ساحلی ایجاد کرده بوده که خسارت‌های زیادی به این منطقه وارد آمد و از شهردار دزفول پرسیده شد که چرا در حریم رودخانه مجوز برای پارک ساحلی صادر شد که جوابی دریافت نشد.

    وی ادامه داد: بخش‌های زراعی نیز در منطقه سیل زده دچار آسیب بسیار جدی شدند چرا که مزارع گندم در فصل برداشت قرار داشتند؛ برخی روستاییان نیز به خاطر احشام‌شان و بازنگشتن آنها دچار خساراتی شدند.

    رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره این موضوع که سازمان هواشناسی قبل از وقوع سیلاب پیش‌بینی‌های لازم را داشته پس چرا مدیریت بحران زودتر به فکر کنترل و کاهش خسارات نیفتاده است؟ گفت: هشدارهای هواشناسی کلی است و سطح وسیعی را شامل می‌شود؛ سازمان هواشناسی از نظر علمی و نیروی انسانی کارشناسان مجربی را در اختیار دارد اما از نظر ابزار ضعیف است که باید مسئولان امر در این زمینه به تلاش بپردازند تا سطح ابزار هواشناسی بهبود پیدا کند.

    نجار تصریح کرد: هشدارهای بیشتر به مردم است تا در حریم رودخانه‌ها و محل عبور سیلاب توقف نکنند و در ساعت‌های بارانی توجه لازم را برای جلوگیری هر نوع حادثه‌ای داشته باشند که باید به این هشدارها و اخطارها توجه کنند.

    وی درباره آخرین آمار تلفات سیل روزهای اخیر نیز اظهار داشت: آخرین آمار تلفات 6 نفر بوده که یک نفر از این افراد مفقود است و 2 نفر از این تعداد بر اثر صاعقه جان خود را از دست داده‌اند.

    رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه چرا اجازه داده می‌شود در حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز انجام گیرد که چنین خسارت‌هایی به بار بیاید؟ گفت: این ساخت‌وسازها برای امروز و تازه نیست و از طرفی تخریب و مراقبت در حال انجام است.

    نجار ادامه داد: البته مردم نیز باید رعایت کنند و وقتی دقت و رعایت ندارند چنین حوادثی در حریم رودخانه‌ها پدید می‌آید و چنین حوادثی ایجاد می‌شود که امیدواریم ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و مناطق مسیر سیلابی انجام نگیرد.

    وی درباره نحوه و میزان پرداخت خسارت سیل نیز گفت: بخش‌های مسکونی روستایی که صد در صد دچار تخریب شده باشند در حدود 20 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض می‌گیرند؛در مناطق شهری نیز در صورت خسارت صد در صدی مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 6 میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود.

    رییس سازمان مدیریت بحران کشور به خسارت‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: قرار است با توجه به خسارت جدی که بابت سیل اخیر به کشاورزان وارد آمده پیشنهادی را برای کمک ویژه به این افراد به دولت ارائه دهیم  و در صورت تایید و موافقت خدمات و تسهیلات ویژه‌ای به خاطر آسیب‌های جدی به این افراد داده شود.

    وی در پایان بارش‌های اخیر را به غیر از خسارت‌های وارده موجب رفع خشکسالی دانست و گفت: آب در مناطقی همچون هورالعظیم و یا هامون جاری شده و بسیاری از مشکلات احتمالی ناشی از خشکسالی کاهش پیدا کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار