مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مستضعفان:

واگذاری رایگان ۶۶ هزار سند املاک بنیاد مستضعفان به محرومان

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مستضعفان از تصویب ۲۴۰۰ طرح با ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قالب وام‌های اشتغالزایی یارانه‌ای روستایی خبر داد و گفت: در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ بالغ برا ۶۵۹۴۸ سند املاک بنیاد به واجدان شرایط در مناطق محروم کشور به صورت رایگان واگذار شده است.

واگذاری رایگان ۶۶ هزار سند املاک بنیاد مستضعفان به محرومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد سعیدی کیا در  مجمع عمومی عادی سالیانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای عملکرد سال 96 با حضور اعضای هیئت امنا و معاونت نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال از 6 شرکتی که سهام آن ها عرضه شده، 3 شرکت متعلق به بنیاد بوده است. سال گذشته سهام شرکت های فولاد کاوه جنوب کیش، دامپروری زاگرس شهر کرد، هتل پارسیان کوثر و امسال سهام شرکت های قیام اصفهان، بینالود نیشابور و شیشه سازی مینا در بورس عرضه شده است.

    وی با تشریح عملکرد بنیاد در کمک به پیشرفت و آبادانی مناطق محروم روستایی گفت: اعضای صندوق‌های خُرد توسعه روستایی، هر چقدر که پس انداز کنند، ما هم به همان اندازه به این صندوق‌ها کمک مالی می‌کنیم به طوریکه تا کنون در 144 روستا در قلعه گنج، روستاییان چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان پس انداز داشته اند و بنیاد نیز حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان واریز کرده است.

    وی یادآور شد: به این ترتیب با سرمایه‌ای بالغ بر حدود هشت میلیارد تومان، بیشتر از ده میلیارد تومان برای کار آفرینی و پیشرفت و آبادانی روستا‌ها از محل موجودی صندوق و اقساط برگشتی وام داده شده است.

    وی درباره وام‌های اشتغال‌زایی یارانه‌ای روستایی یادآور شد: در این راستا تاکنون 2400 طرح با 1400  میلیارد تومان تصویب شده و 2100 طرح هم قرارداد بسته شده و تسهیلات گرفته اند و 1061 طرح نیز به بهره‌برداری رسیده است.

    رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که سال گذشته 8170 میلیارد ریال در حوزه  اجتماعی و محرومیت زدایی از طرف بنیاد هزینه شد، تسهیلات طرح اشتغال‌زایی در مناطق روستایی کشور، خرید تجهیزات و ساخت مراکز درمانی، کمک به تهیه مسکن نیازمندان، کمک به اماکن مذهبی، کمک به سازمان‌ها و موسسات حمایتی، پیشرفت و آبادانی مناطق محروم از جمله منطقه قلعه گنج، اردو‌های هفتگی دانش آموزی و کمک به ارتقاء تحصیلی دانش آموزان و همچنین طرح سلامت مادران باردار. پرداخت 385 میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداختی برای تامین مسکن خانوار‌های شهری و روستایی دارای حداقل دو عضو معلول را از جمله این این اقدامات اعلام کرد.

        بیشتر بخوانید

            1000 سند املاک علوی به مردم محروم زرنه ایوان واگذار شد

            اجرای طرح محرومیت‌زدایی با واگذاری املاک علوی/18 هزار جلد سند به اقشار کم‌درآمد و محروم ‌واگذار شد

    سعیدی کیا بیان کرد:کمک به تجهیز بیمارستان 32 تخت خوابی قلعه گنج، احداث مجتمع دامپروری با ظرفیت سه هزار راس دام در قلعه گنج، احداث کارخانه رب گوجه فرنگی با پرداخت وام به بخش خصوصی، کارخانه روغن کنجد و احیا معادن منطقه قلعه گنج استان کرمان و .. از جمله طرح‌های عمران، آبادانی و توانمندسازی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مناطق محروم بوده است.

    به گفته وی، سال گذشته در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای طرح حمایتی اهدای اسناد املاک علوی به واجدان شرایط و محرومان مناطق کم برخوردار کشور طی سال های 1395، 1394 و 1396 تعداد 65948 فقره قرارداد واگذاری املاک بنیاد منعقد شد که 98.5 درصد به صورت رایگان به گیرندگان واگذار شده است.

    وی با تاکید بر این‌که بنیاد مستضعفان در بخش پرداخت "مالیات " نیز عملکرد شفافی را داشته است، یادآور شد: طی سال‌های 1384 تا 1395، بنیاد مستضعفان در مجموع بیش از 4700 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است. مجموع پرداخت مالیاتی سالانه که از 430 میلیارد ریال در سال 1384 به رقم بیش از 9902 میلیارد ریال در سال 1395 بالغ شده و نشان از تعهد و تاکید بنیاد برقانونمندی و انجام تعهدات مالی بر اساس قوانین و مقررات مصوب است. این رویه در سال 1396 نیز ادامه داشته است بطوریکه براساس گزارش‌های حسابرسی، در این سال مالیات بنیاد مستضعفان بیش 10492 میلیارد ریال محاسبه شده که بر اساس قوانین تا مهلت مقرر قانونی پرداخت و مفاصا حساب دریافت می‌شود.

    ایروانی معاونت نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در این جلسه اظهار کرد: بنیاد در تصویرسازی از خود در رسانه ها خوب شروع و عمل کرده است و باید در سیاست های رسانه ای، شاخص های موجود را با یک تصویر واقعی به جامعه ارایه کند و این یکی از نیاز‌های اساسی ماست. وظیفه‌ای که رسالت اصلی آن بر دوش خود سیستم بنیاد مستضعفان است.

    وی با تاکید برمقابله با هرگونه پولشویی در بخش‌های مختلف بنیاد، افزود: در خصوص ماده 33 دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی، نکته مهمی وجود دارد که در بنیاد با این همه گستردگی به خوبی رعایت شده است. اجرای این ماده در بنیاد اهمیت بیشتری نسبت به یک نهاد فرهنگی کوچک دارد؛ بنابراین اجرای این بند به خاطر فضاسازی‌ها بسیار مهم است که خوشبختانه هم اینک به خوبی و با قاطعیت و جدیت از سوی بنیاد مستضعفان دنبال می‌شود.

    بر اساس این گزارش از تعداد 179 شرکت در سال 96 که گزارش حسابرسی آن‌ها اخذ شده، تعداد 151 شرکت اظهار نظر "مقبول" حسابرس را دریافت کرده اند که گروه بنیاد از این بابت، در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. بنیاد فاقد شرکت با اظهار نظر مردود یا عدم اظهار نظر بوده است،

    همچنین در جلسه مجمع نظر حسابرسان قانونی نیز این‌گونه قرائت شد: به نظر این موسسه، صورت‌های مالی یاد شده، وضعیت مالی گروه و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در تاریخ 29 اسفند ماه 1396 و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی گروه و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استاندارد‌های حسابداری، به نحو مطلوب نشان می‌دهد و گزارش حسابرسی بنیاد فاقد بند حسابرسی و بازرس قانونی بوده و اظهارنظر مقبول گزارش حسابرس در مورد آن اعلام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار