مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

سکونت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت‌های ناکارآمد

عصر ساختمان- ۱۵ عنوان پروژه به منظور اجرایی شدن برنامه بازآفرینی شهری پایدار در محلات ناکارآمد و فرسوده در سال ۹۷، در حال انجام است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت عملیاتی داشته است.

سکونت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بافت‌های ناکارآمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهار کرد: مجموع مساحت بافت های ناکارآمد شهری در این استان 9 هزار و 300 هکتار، سکونتگاه های غیررسمی 3 هزار و 500 هکتار، بافت فرسوده 5 هزار و 800 هکتار است.

    وی ادامه داد: کل جمعیت ساکن در بافت های ناکارآمد شهری 1 میلیون و 500 هزار نفر است که 32 درصد جمعیت استان آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تا سال 1400 باید 48 محله ناکارآمد و فرسوده شهری از 8 شهرستان در آذربایجان شرقی بازآفرینی شود، گفت: در این راستا 18 محله برای سال 97 در اولویت اجرای برنامه بازآفرینی قرار دارند.

    وی با اشاره به اینکه 6 هکتار زمین به منظور جابجایی ساکنین سکونتگاه های غیررسمی توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، در اختیار شهرداری گذاشته شده، گفت: تعداد واحدهای در حال ساخت برای جابجایی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی 600 واحد و تعداد واحدهای تحویل داده شده 171 واحد است.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: از سال 90 تاکنون 19 هزار واحد مسکن مهر به مردم اعطا شده که در سال 97، یک هزار و 218 واحد به مردم تحویل داده شده است.

    وی با بیان اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکنون 16 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای اجرای برنامه بازآفرینی شهری پایدار در آذربایجان شرقی اختصاص داده است، ادامه داد: اخیرا بحث هایی مطرح شده که ردیف بودجه جداگانه ای برای شهر تبریز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در نظر گرفته شود که هنوز این موضوع قطعی نشده است.

    سلطانی گفت: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی متعهد شده که 940 تن قیر به شهرداری برای آسفالت معابر محلات تحویل دهد و تاکنون 750 تن از این میزان را تحویل داده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بیان کرد: برای برنامه جامع اقدام مشترک استان آذربایجان شرقی 2 هزار و 50 میلیارد تومان و برای برنامه جامع اقدام مشترک شهر تبریز یک هزار و 400 میلیارد تومان، پروژه تعریف شده که باید انجام شود.

    وی ادامه داد: 15 عنوان پروژه به منظور اجرایی شدن برنامه بازآفرینی شهری پایدار در محلات ناکارآمد و فرسوده در سال 97، در حال انجام است که تاکنون 60 درصد پیشرفت عملیاتی داشته است.

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهارکرد: در حال حاضر فعالیت عمده ما شناسایی زمین های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان و سازمان های دولتی برای اختصاص به اجرای مصوبات برنامه بازآفرینی شهری است.

    سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل انقباضی بودن طرح جامع تبریز، با محدودیت واگذاری زمین برای اجرای سیاست های برنامه بازآفرینی شهری در این استان مواجه هستیم.

    گفتنی است، اخیرا محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفری به استان آذربایجان شرقی، ضمن موافقت با اجرای برنامه جامع پیشنهادی بازآفرینی شهری پایدار کلانشهر تبریز، دستور تخصیص سریع ردیف اعتباری ویژه در نامه تقدیمی شهردار تبریز را صادر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار