مدیران خودروعصر اعتبار

شدت مصرف انرژی سه برابر میانگین دنیا است

عصر ساختمان- عضو سندیکای صنعت برق ایران گفت: ارزان قیمت بودن انرژی سبب شده تا شدت مصرف انرژی در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی باشد.

شدت مصرف انرژی سه برابر میانگین دنیا است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، شدت مصرف انرژی یکی از شاخص‌های بررسی کارایی مصرف انرژی است؛ این شاخص از تقسیم میزان مصرف انرژی به تولید ناخالص داخلی حاصل می شود.
    «حمیدرضا صالحی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ برق باید به گونه ای تعریف شود که مشترکان آن را یک کالا بدانند نه اینکه به برق به عنوان یک خدمت عمومی رایگان نگاه کنند.
    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: اگر چه ایران چهاردهمین تولیدکننده برق در دنیا به شمار می رود اما سرانه مصرف آن از استاندارد جهانی خارج شده است.
    صالحی اظهار داشت: این روش درستی نیست که به تناسب افزایش مصرف انرژی، تولید نیز رشد کند بلکه باید مصرف را در چارچوب استانداردها مدیریت کنیم.
    به عقیده این فعال صنعت برق، مصرف انرژی در ایران نه فقط در حوزه برق بلکه در زمینه گاز نیز از استاندارد خارج شده و در ایران به اندازه کل اروپا گاز مصرف می شود.
    وی تاکید کرد: تا زمانی که همه متوجه ارزش انرژی و به هم خوردن تعادل در تولید و مصرف آن نباشند، مشکل مصرف بالای انرژی در کشور ادامه خواهد داشت.
    وی در مورد هزینه های مصرف برق در ایران گفت: اکنون هر خانوار به طور متوسط ماهانه 20 تا 30 هزار تومان برای مصرف برق هزینه می کند که رقم روزانه آن معادل یک بسته «پفک نمکی» است اما از طرفی می بینیم که مصرف همین خانوار در ارتباط با خدمات دیگری مانند مخابرات حاضر است در ماه بالای 100 هزار تومان پرداخت کند.
    به گزارش ایرنا، «کاهش شدت مصرف انرژی و متناسب‌سازی سهم تولید و مصرف انرژی از منابع انرژی پاک» بند 29 از الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت است؛ در این الگو در 56 بند، مهمترین مبانی و آرمان‌های پیشرفت و اُفق مطلوب کشور در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است.
    22 مهرماه امسال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده را رونمایی کردند و دستگاهها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار