مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه سازان اصفهان در گفت و گو با عصر ساختمان :

سود ۲۲ درصدی تسهیلات ساخت مسکن، مشکل ساز نیست

عصر ساختمان- رئیس انجمن صنفی انبوه سازان اصفهان با اشاره به این که میزان سود ۲۲ در صد مشکلی برای سازندگان ایجاد نمی کند؛ گفت: با توجه به این که حجم ورودی سرمایه بالاست این میزان سود با وجود این که رقم بالایی است اما خدشه ایی در روند کار به وجود نمی آورد.

سود ۲۲ درصدی تسهیلات ساخت مسکن، مشکل ساز نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    احمد تولا، رئیس انجمن انبوه سازان اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری عصر ساختمان با بیان این که یکی از مشکلات اصلی بازار مسکن بالا بودن قیمت ها و عدم قدرت خرید متقاضیان است؛ اظهار داشت: افزایش وام ساخت مسکن باعث رونق ساخت و ساز شده و سازندگان مسکن توانایی و امکانات بیشتری برای تکمیل پروژه هایشان خواهند داشت.
    تولا در پاسخ به این که آیا این افزایش باعث افزایش قیمت مسکن می شود یا خیر؛ اظهار داشت: این موضوع تاثیر خود را بر قیمت مسکن می گذارد اما این تاثیر و افزایش قیمت به اندازه ای نیست که در رونق بازار مشکل ایجاد کند.
    وی همچنین در پاسخ به این که آیا انبوه سازان از این وام استقبال می کنند یا خیر؛ تصریح کرد: قبلا انبوه سازان از وام های ساخت حتی با بیشتر از این مقدار سود هم استقبال می کردند و میزان سود چندان مطرح نبود اما بعد از آغاز به کار مسکن مهر و پایین بودن میزان سود وام های مسکن مهر، بحث بالا بودن میزان سود تسهیلات و کاهش آن ها شروع شد.
    رئیس انجمن صنفی انبوه سازان اصفهان با اشاره به این که میزان سود 22 در صد مشکلی برای سازندگان ایجاد نمی کند؛ گفت: با توجه به این که حجم ورودی سرمایه بالاست این میزان سود با وجود این که رقم بالایی است اما خدشه ایی در روند کار  به وجود نمی آورد.
    این کارشناس بازار مسکن با بیان این که اواخر تابستان شاهد تحرکاتی در بازار مسکن خواهیم بود؛ عنوان کرد: چنانچه این اتفاق نیفتد در بازارهای گوناگون دچار ضرر خواهیم شد.در صورت رونق بازار نیز جهش قیمتی آرامی را تجربه خواهیم کرد .
    تولا در خصوص بازار رهن و اجاره نیز گفت: در صورت رونق بازار مسکن، میزان رهن و اجاره کاهش می یابد.در واقع رویکرد عرضه و تقاضاست که میزان رهن و اجاره را تعیین می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار