مدیران خودروعصر اعتبار

همایون شاکرین مدیرعامل شرکت شیرآلات کاویان:

مصرف بهینه آب مزیت شیرآلات کاویان

عصر ساختمان- شرکت کاویان یکی از واحد های تولیدی شیرآلات بهداشتی در کشور است که برای مصرف بهینه آب اهمیت ویژه ای قائل است و در طراحی محصولات خود همواره به این نکته توجه ویژه ای دارد. همایون شاکرین مدیر عامل شرکت شیرآلات کاویان در گفت و گوی اختصاصی با ساختمان فردا این نکته را اذعان داشت. در ادامه این گفت و گو را می خوانیم.

مصرف بهینه آب مزیت شیرآلات کاویان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، شیرآلات کاویان چطور شکل گرفت و امروز در چه جایگاهی در کشور قرار دارد؟
    من در سال 68 بعد از خدمت سربازی در شرکت برنز که شیرآلات بهداشتی تولید می کرد مشغول به کار شدم. این شرکت تولیدی اولین شرکتی بود که به صورت علمی اقدام به تولید شیرآلات بهداشتی کرده بود و با کمک شرکت گوسوین آلمان دانش فنی تولید شیرآلات مدرن را به ایران آورد به این صورت که نفراتی را به آن کشور اعزام کرد تا در زمینه های مختلف نظیر ریخته گری، قالب سازی، تراشکاری، آبکاری، پرداخت و مونتاژ به مدت چند ماه دوره ببینند و پس از آن محصولات خود را با کیفیت بالا و در حد محصولات شرکت گروهه آلمان تولید و روانه بازار کرد. من در این شرکت با اصول مدرن ساخت شیرآلات آشنا شدم و پس از ورشکسته شدن این گروه تولیدی مصر به ادامه راه آن و ساخت شیرآلات در کشور بودم.
    مدتی بعد با دوستانی که همگی از فعالان صنعت شیرآلات بودند جای خالی رقابت را در این صنف هدف قرار دادیم و اقدام به تولید قطعات منفصله شیرآلات و عرضه به دیگر شرکت ها برای مونتاژ کردیم. این اقدام منجر به این شد که شرکت های زیادی وارد کار تولید شیر آلات در ایران شدند و رقابت هم کیفیت محصولات تولیدی را افزایش داد.
    شیر های اهرمی در دنیا جای شیرهای کلاسیک می گرفتند و این محصول باید در ایران هم تولید می شد اما اراده ای برای این تغییر در تولید کنندگان وجود نداشت در نتیجه من از دوستان جدا شده، کارگاه شخصی را تاسیس کرده و اقدام به طراحی قطعات شیرآلات بهداشتی اهرمی کردم. بازار بسیار مناسبی برای این محصول به وجود آمد و  بعد از حدود 2 سال قطعات 80 درصد تولیدات شیرآلات اهرمی را ما به بازار عرضه می کردیم.
    پس از مدتی شرکت کاویان شکل نهایی خود را گرفت و با بومی شدن دانش فنی ساخت قطعات منفصله شیرآلات تصمیم گرفتیم محصول نهایی را هم تولید کنیم. شیرآلات کاویان در سال 87 طبق استاندارد ملی ایران به بازار کشور راه یافت.

    در حال حاضر تنوع محصولات کاویان چقدر است و چه مزیتی نسبت به سایر رقبا دارد؟
    محصولات ما در حدود 20 ست است که تماما توسط واحد مهندسی شرکت طراحی می شوند و توسط واحد های مختلف قالب سازی، ریختگری، تراشکاری، پرداخت، آبکاری و مونتاژ تولید می شود و در تمام مراحل واحد QC کیفیت محصولات را کنترل می کند. محصولات ما 100 درصد طراحی و ساخت داخل است. همچنین کاویان شیرآلات متفاوتی را در سایز های مختلف کاتریج تولید می کند. کاتریج های کوچکتر مزیت مصرف کمتر آب را دارند به طوری که  شیرآلات با استاندارد کاتریج  25 که تنها تولید کننده آن ما هستیم مصرف آبی در حدود 11 لیتر آب در دقیقه را دارد.

    برنامه شرکت کاویان برای آینده چیست؟
    کاویان همواره در فکر تولید محصولات با کیفیت و بهره ور است و سعی می کنیم تمرکز ویژه ای روی مسئولیت اجتماعی خود در راه مصرف کمتر آب داشته باشیم. ایران کشور خشکی است و باید همه با هم در راه کمک به محیط زیست کوشا باشیم در این راستا اخیرا اقدام به طراحی صرفه جوهای مصرف آب با تکنولوژی بالا کرده ایم که با نصب روی انواع شیرآلات علاوه بر تامین آب با فشار مناسب برای شستشو دبی آن را کاهش می دهد و موجب مصرف کمتر آن می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار