مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت مسکن در زمان تحریم ها افزایش نمی‌یابد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر کشور با تحریم های آمریکا نیز مواجه نمی شد، به نظر من قیمت مسکن کاهش پیدا نمی کرد.

قیمت مسکن در زمان تحریم ها افزایش نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، فرج الله رجبی درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر حوزه ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: به نظر من تحریم های آمریکا نمی تواند آنچنان بر حوزه مسکن تأثیر بگذارد، البته در بخش ساخت‌و‌ساز مسکن یکی از ابزارها و عوامل موثر در این حوزه، واردات فولاد است، اما تحریم تأثیر زیادی بر این حوزه ندارد.

    بازار فولاد وارداتی متأثر از قیمت نهایی ارز خواهد بود/آهن و فولاد کالای استراتژیک محسوب نمی شوند

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این موضوع شفاف و مبرهن است که بازار فولاد وارداتی متأثر از قیمت نهایی ارز خواهد بود، حال برخی کارشناسان معتقد هستند که تلاطمات بازار ارز بر اثر موج تحریم ها موجب افزایش قیمت مسکن می شود، اما به نظر من آهن و فولاد کالای استراتژیک محسوب نمی شوند.

    نقدینگی باید در زمان تحریم به سمت تولید مسکن هدایت شود

    وی گفت: نقدینگی جامعه یکی از مشکلاتی است که باید مدیریت و ساماندهی شود، از این رو می توان با سیاست درست و تدریجی، نقدینگی و اعتبارات را به سمت تولید مسکن سوق داد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر من تأثیر تحریم ها بر حوزه مسکن در قیاس با اشتغال و رونق صنایع مرتبط با مسکن بسیار ناچیز است، از این رو رویکرد مسئولان در شرایط کنونی، توجه به تولید داخل در حوزه مسکن، رونق اقتصادی در این بازار و اشتغال زایی بالا باید باشد.

    نیاز کشور به تولید یک میلیون واحد مسکونی

    رجبی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور به حدود یک میلیون واحد مسکن نیاز دارد، البته این میزان، تمام ساخت و ساز مسکن و نوسازی و بهسازی ها را شامل می شود، اما قطعا زمان تحریم ها بهترین فرصت برای توجه به این ظرفیت ها است تا ضمن رفع نیازهای کشور به مسکن جدید، اشتغال و درآمدزایی صورت گیرد.

    با وجود تحریم های جدید قیمت فروش مسکن در کشور تغییری محسوسی نخواهد کرد

    وی ادامه داد: کارشناسان معتقد هستند که با وجود اعمال تحریم های جدید علیه ایران، قیمت فروش مسکن در کشور تغییری محسوسی نخواهد کرد، این به معنای آن است که قیمت خانه کاهش نیافته و البته افزایش چشمگیر نخواهد داشت، بلکه قیمت ها در آینده ثابت بوده و یا مقدار کمی افزایش خواهد یافت.

    قیمت بازار مسکن بدون اعمال تحریم ها نیز کاهش پیدا نمی کرد

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این نکته قابل توجه است که اگر کشور با تحریم های آمریکا نیز مواجه نمی شد، قیمت مسکن کاهش پیدا نمی کرد، حال با وجود اعمال تحریم ها نیز من بعید می دانم که قیمت فروش مسکن از قیمت کنونی بیشتر شود./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار