مدیران خودروعصر اعتبار

جزییات برنامه پیروز حناچی

نگاهم به شهرداری تغییر کرد

عصر ساختمان- پیروز حناچی نامزد تصدی پست شهرداری تهران گفت: توسعه گردشگری با توجه به احیا و بهسازی بافت تاریخی تهران در برنامه های من برای شهرداری مورد توجه است.

نگاهم به شهرداری تغییر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی در جلسه علنی شورای شهر تهران  در جریان ارائه برنامه‌های خود خاطرنشان کرد: برنامه های من با شعار  تهران شهری برای همه تدوین شده است

      وی افزود :اقداماتی که برای تهران به عنوان شهری برای همه انجام می شود موجب پایداری، زیست پذیری ،کاهش آلایندگی آب و هوا و از میان برداشتن عرصه های ناپایدار شهری، ایجاد عدالت و برخورداری از خدمات و کاهش ترافیک می باشد

     حناچی گفت: در تهران برای همه، مدیریت خردمندانه، شفاف، هوشمند و مشارکت پذیر شهر را اداره خواهد کرد.

     این نامزد تصدی پست شهرداری تهران عنوان کرد :در ارز یابی‌های انجام شده چالش های آلودگی هوا، آلودگی آب، عدم توازن منطقه‌ای، وجود ترافیک، عدم عدالت و برخورداری از خدمات شهر، عدم توجه به بافت فرسوده به عنوان اصلی ترین چالش های شهر مورد توجه بوده است.

    وی با اشاره به چالش‌های آلودگی هوا آلودگی آب در شهر تهران گفت: مهمترین برنامه ام در این حوزه، کاهش آلودگی ناشی از تردد وسایط نقلیه، تکمیل شبکه فاضلاب، هدایت و بهره برداری از آبهای سطحی و احیای قنات هاست.

    وی گفت: در حوزه رفع چالش ترافیک و ایجاد نظام دسترسی مناسب هم باید گفت در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی تا 19 درصد است که این عدد باید به 25 درصد افزایش یابد.

    به گفته حناچی احیای رود دره های تهران و استفاده از تکنولوژی های نوین بازیافت از جمله راه حل هایی است که در برنامه خود در نظر گرفته‌ام.

     مناسب سازی شهر برای گروه‌های خاص زنان و کودکان از جمله محورهای است که در این برنامه پیشنهاد شده است.همچنین   توانبخشی  فعالیت ستادهای بازآفرینی و پیگیری تحقق آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری از موضوعات مطرح در برنامه بنده است.

    حناچی با بیان این که  ایجاد درآمدهای مالی و پایدار محوری ترین چالش این دوره شورای شهر است که در این برنامه نیز مورد توجه و تاکید است گفت :  باید برنامه‌های تدوین کرد که  با استفاده از سیستم‌های تشویقی میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض افزایش یابد.کاهش سهم درآمد عوارض ناشی از صدور پروانه و تدوین ساز و کار مناسبی دریافت عوارض عمومی متناسب با میزان بهره برداری از مواهب شهر از جمله برنامه‌های بنده است.

    وی با بیان این که  مدیریت هماهنگ در ساماندهی بافت تاریخی، بهره برداری از ظرفیت‌های اکولوژیک شهر تهران، تدوین ساز و کارهای مناسب صدور جواز بهره‌برداری و مرمت، به رسمیت شناختن حوزه بهسازی و مرمت در بافت تاریخی شهر تهران در تمام برنامه ها نیز مورد توجه قرار گرفته است گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در حوزه‌های عمرانی مورد توجه است.

       حناچی همچنین در بخش هایی از سخنانش گفت: پس از ورودم به شهرداری نگاهم به شهرداری تغییر کرده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار