مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد:

آمادگی مجلس برای همکاری با دولت برای راهکارهای عملیاتی تامین مسکن جوانان

عصر ساختمان- خدادادی با اشاره به اینکه مسکن به عنوان مهمترین دغدغه جوانان به ویژه زوجین است از آمادگی مجلس برای حمایت از دولت جهت تدوین طرح های عملیاتی خبر داد.

آمادگی مجلس برای همکاری با دولت برای راهکارهای عملیاتی تامین مسکن جوانان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، سلمان خدادادی،رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات اجتماعی ناتوانی جوانان برای تامین مسکن گفت: امروز مسکن به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های جوانان به ویژه زوج های جوان است که این موضوع می تواند تبعات اجتماعی – اقتصادی زیان باری را برای کشور داشته باشد.

    وی با بیان اینکه تحولات قیمتی مسکن، خانه دار کردن جوانان را سخت تر کرده است افزود: رشد غیرقابل تصوری که در 6 ماه گذشته در بخش مسکن شاهد بودیم متقاضیان را برای تامین مسکن به ویژه در کلان شهرها با مشکل مواجه کرده است.

    رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیتی که به یک باره در اقتصاد ایران رخ داد و مسکن را نیز تحت تاثیر قرار داد، نشان داد که دولت باید برای مواجهه با این شرایط اقدامات حمایتی فوری انجام دهد.

    خدادادی با بیان اینکه علاوه بر جوانان و زوج های جوان، کارگران و اقشار کم درآمد جامعه با تامین مسکن در شرایط جدید با مشکل مواجه هستند افزود: با توجه به هراسی و تورم انتظاری که در بین جامعه وجود دارد انتظار می رود دولت امید را به جامعه بازگرداند.

    این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر درآمد و هزینه خانوار تناسبی با یکدیگر ندارد؛ از این جهت قدرت پس انداز خانوار برای تامین مسکن کاهش می یابد. بنابراین دولت باید برای تسهیل تامین مسکن جوانان راهکارهای عملیاتی بیاندیشد.

    خدادادی افزود: در این زمینه مجلس و کمیسیون های تخصصی آمادگی دارند از لوایح پیشنهادی دولت در جهت حمایت از جوانان به ویژه تامین مسکن حمایت کنند و اختیارات لازم را به دولت بدهد.

    وی تاکید کرد: البته باید بپذیریم که در شرایط به وجود آمده دولت هم منابع مالی ندارد؛ اما ما و مجموعه دولت و مجلس ناگزیریم تا راهکارهای عملیاتی حمایت از جوانان را مورد بررسی و اجرایی قرار دهیم.

    رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مسکن جوانان از دغدغه‌های مجلس و دولت است، ادامه داد: باید از هر گونه بروز ناهنجاری اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تامین مسکن نیازمند سیاست های پولی و مالی است که در این شرایط باید سیاست های فعلی در جهت افزایش قدرت خرید مورد بازنگری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو