مدیران خودروعصر اعتبار

تحویل ۴۴ مدرسه روستایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

عصر ساختمان- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اقدامات این اداره کل در زمینه ساخت و ساز مدارس آسیب دیده در زلزله آبانماه سال گذشته این استان را پس از یکسال تشریح کرد.

تحویل ۴۴ مدرسه روستایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مرزبان نظری اظهار کرد: در پی وقوع زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته 78 فضای آموزشی شامل 25 فضای شهری و 53 فضای روستایی با 415 کلاس درس (127 کلاس روستایی و 288 کلاس شهری) آسیب دید، ولی خوشبختانه هیچکدام آوار نشدند.

    نظری اظهار کرد: پس از وقوع زلزله، جهت ساماندهی موقت کلیه دانش آموزان تعداد 457 کلاس درس پیش ساخته به مناطق زلزلهزده ارسال شد.

    این مسئول با اشاره به مشارکت خوب خیرین جهت ساخت فضاهای آموزشی آسیب دیده بر اثر زلزله، گفت: از تعداد 78 فضای آموزشی آسیب دیده استان در جریان زلزله سال گذشته، 44 مدرسه روستایی با 96 کلاس درس مهرماه امسال تحویل شد و پنج مدرسه روستایی با 15 کلاس درس نیز پنجم دی ماه(روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی) تحویل خواهد شد. همچنین عملیات اجرایی چهار مدرسه روستایی با 13کلاس درس نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

    وی  در خصوص مدارس شهری آسیب دیده در زلزله نیز با بیان اینکه پروژه های شهری اکثرا بصورت سه طبقه و دارای زیر بنای حدود دو هزار مترمربع می باشد و عملیات اجرایی آنها زمان‌بر است، گفت: از 25 مدرسه شهری آسیب دیده، یک مدرسه 9 کلاسه شهری پنجم دی ماه امسال تحویل خواهد شد و مابقی مدارس نیز تا مهر ماه سال آینده تحویل می‌شوند.

    به گفته نظری افزایش قیمت مصالح ، کمبود مصالح در مناطق، کمبود نیروی انسانی و حجم بالای ساخت وساز در مناطق زلزله زده، تا حدودی باعث کندی عملیات اجرایی این مدارس شده است.

    نظری با اشاره به جلب مشارکت خیرین به میزان بیش از 90 میلیارد تومان جهت احداث مدارس در مناطق زلزله زده استان از جمله بنیاد برکت، بانک ها،‌ اتاق بازرگانی، خیرین حقیقی و حقوقی، اضافه کرد: تاکنون ساخت 165 فضای آموزشی با 733 کلاس درس توسط خیرین تعهد و عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

    نظری گفت:  پنجم دی ماه امسال از خیرین مدرسه ساز که ساخت مدارس آسیب دیده از زلزله را تعهد کرده اند تجلیل خواهد شد و در همین روز شاهد اتمام کار ساخت 68 فضای آموزشی با 201 کلاس درس از مجموع 165 فضای آموزشی در دست اجرا خواهیم بود.

    تعمیر و مرمت یازده باب مدرسه در شهرستان سرپل ذهاب و سه باب مدرسه در شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله خسارت جزیی به آن ها وارد شده بود، ارسال 300دستگاه کولر آبی پایه دار جهت استفاده در مدارس پیش ساخته، ارسال 40 هزار بسته لوازم التحریر و 500 کوله پشتی و ... از دیگر اقدامات مجموعه نوسازی مدارس استان کرمانشاه در پی زلزله سال گذشته بود که مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه به آنها اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار