مدیران خودروعصر اعتبار

تندیس مهندس سازنده پل ورسک ساخته می شود

عصر ساختمان:مدیرکل راه‌آهن شمال از ساخت تندیس مهندس آلمانی سازنده پل ورسک خبر داد.

تندیس مهندس سازنده پل ورسک ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از  پانا ، یوسف گران‌پاشا در تور یک‌روزه‌ای که به‌مناسبت تولد 80 سالگی پل ورسک در محور راه‌آهن شمال برگزار شد، گفت: ساخت راه‌آهن سراسری یکی از مهم‌ترین شبکه‌های حمل و نقل عمومی دنیا و ملزومات خدمت‌رسانی به مردم است که در مازندران بیش از 70 سال قدمت دارد.

    وی تصریح کرد: راه‌آهن شمال از سال 1372 شروع به بازسازی خطوط و ساختمان ایستگاه‌ها کرده به‌طوری که هم‌اکنون از خروجی ایستگاه گرمسار تا بندرگز خطوط ریلی با بهترین ریل‌های موجود دنیا و تراورس‌های بتنی بازسازی شد.

    مدیرکل راه‌آهن شمال در مورد پاک‌سازی پل، گفت: در هر سه تا چهار سال شست‌وشوی سنگ‌های ریل پل ورسک انجام شده و اگر شکستگی در دیواره پل وجود داشته باشد ترمیم و بازسازی می‌شود.

    این مسئول با اعلام اینکه ساخت هیچ پلی گارانتی ندارد، بیان کرد: اقداماتی که پیمانکاران انجام می‌دهند، ضمانت‌ها با نظارت آنها صورت می‌گیرد و نمی‌توان برای ابنیه‌ها هیچ سقفی تعیین کرد.

    گران‌پاشا با بیان اینکه راه‌آهن شمال دارای 31 ایستگاه بزرگ و کوچک است و به لحاظ شرایط اقلیمی به دو قسمت جلگه‌ای و کوهستانی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: خط راه‌آهن شمال دارای شیب و فراز 28 در هزار است که به این مجموعه خط بندر ترکمن به‌طول 36 کیلومتر در سال 1339 و خط رستم‌کلا ـ امیرآباد در سال 1379 به‌طول 20.5 کیلومتر اضافه شده است.

    وی با اشاره به اینکه ساری مرکز اداری راه‌آهن شمال و از ایستگاه‌های مهم آن گرگان، بندر ترکمن، قائم‌شهر، پل‌سفید، ورسک و فیروزکوه است، تصریح کرد: ساخت راه‌آهن شمال در قسمت کوهستانی آن به‌دلیل صعود از دامنه شمالی البرز از مشکل‌ترین قسمت‌های ساخت راه‌آهن سراسری است.

    مدیرکل راه‌آهن شمال از ساخت تندیس والتر ایگنر مهندس آلمانی پل ورسک در شهر ورسک پس از طی مراحل اداری خبر داد.

    این مسئول با اعلام اینکه طراحی مسیر 115 کیلومتری خط راه‌آهن شمال از گدوک تا قائم‌شهر به‌گونه‌ای بوده که با ساخت آن یکی از زیباترین مناظر دست‌ساز بشر در دامنه‌های شمالی رشته کوه‌های البرز پدید آمده است، گفت: در این مسیر دره‌های عمیق و قله‌های رفیع و صعب‌العبوری وجود دارد که سبب احداث راه‌آهن با تعداد بسیاری تونل و پل‌های بزرگ و کوچک همراه با خطوط حلزونی شکل معروف به سه‌خط‌طلا است که یکی از جاذبه‌های گردشگری استان نیز به‌شمار می‌آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو