مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست شرکت عمران پردیس خبر داد

پرداخت افزایش هزینه‌های مسکن مهر از محل اعتبارات داخلی وزارت راه و دولت

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه برای اینکه با افزایش قیمت مسکن مهر و فشار به مردم مواجه نشویم، نیازمندیم ۲ هزار تا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: مردم از بابت افزایش قیمت مسکن مهر خیالشان راحت باشد.

پرداخت افزایش هزینه‌های مسکن مهر از محل اعتبارات داخلی وزارت راه و دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حبیب الله چاغروندی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش مسکن مهر خارج از ساخت و ساز عمرانی کشور نیست، گفت: ساخت و ساز مستلزم هزینه و حضور پیمانکاران است و چون هر از چندگاهی قیمت‌ها دچار تلاطم می‌شود، پروژه‌ها نیز از این تلاطم مستثنی نمی‌شود.

    وی افزود: بعد از اینکه در سال 91 دچار افزایش قیمت شدیم، باید اذعان شود که در همان دوره نیز منتظر ماندیم تا بعد از آرامش نسبی، قیمت‌ها را اصلاح کنیم، بنابراین پس از اصلاح قیمت‌ها کارها پیش رفت، اما به هر حال در همان سال‌ها جبران خسارت از بابت افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها صورت نگرفت و باعث شد تا پیمانکاران و سازنده‌ها دچار مشکلاتی در ادامه کار خود شوند.

    چاغروندی ادامه داد: در نیمه دوم سال 96 و امسال نیز دوباره دچار جهش قیمت و افزایش نرخ ارز شدیم، طبیعی است که سازنده‌ها نیز دچار مشکل شوند، این موضوع به مردم ارتباطی ندارد، پس هیچ کس حق ندارد قیمت جدید را بر مردم تحمیل کند.

    * افزایش هزینه‌های مسکن مهر از محل اعتبارات داخلی وزارت راه پرداخت می‌شود

    سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه شاید قیمت‌های مسکن مهر افزایش یابد، اما قطعا این هزینه‌های جدید ارتباطی به متقاضیان نخواهد داشت، گفت:‌ خیال مردم راحت باشد چرا که اگر قیمت‌ها افزایش هم پیدا کند، ما پیشنهاد اولیه آن را نیز به دولت ارائه کرده‌ایم که افزایش هزینه‌ها از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی و یارانه دولت تأمین شود.

    به گفته وی، پیشنهادی که ارائه شده است، پیش‌بینی شده که اگر می‌خواهیم پروژه‌ها به نقطه مناسبی برای زندگی برسد، 2 هزار و 800میلیارد تومان نیاز است اما اگر صرف فقط اسکان دادن باشد، 2 هزار میلیارد تومان می‌تواند ما را به اهداف خود برساند.

    وی با بیان اینکه تغییر قیمت‌ها هنوز در تلاطم است و نمی‌توان در این برهه تصمیم‌گیری کرد پس باید صبر کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم این افزایش قیمت‌ها بر مردم تحمیل نشود، باید دولت یارانه‌ای برای تأمین هزینه‌ها اختصاص دهد و یا اینکه از منابع داخلی، شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی این هزینه‌ها تأمین شود.

    چاغروندی افزود: به هر حال پس از پیشنهاد افزایش تأمین اعتبار تا سقف 2 هزار و 800 میلیارد تومان موافقت‌های اولیه را نیز دریافت کرده‌ایم و حتی اگر نیاز باشد سعی خواهیم کرد از منابع دولتی در بودجه آن را پیش‌بینی کنیم.

    * 82 هزار واحد مسکن مهر پردیس دچار مشکلات هستند

    وی تأکید کرد: 82 هزار مسکن مهر در شهر پردیس که 13 هزار واحد آن در سال 88 شروع شد، دارای مشکلاتی هستند و کماکان ایراد دارند و اسکان کیفی در آن صورت نگرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: 30 هزار واحد مسکونی مهر افتتاح  شده که بین افتتاح و اسکان فاصله است، به طوری که تعدادی از این 30 هزار واحد افتتاح شده هنوز اسکان پیدا نکرده‌اند و تنها 13 هزار واحد مسکونی در حال حاضر اسکان پیدا کرده‌اند و مابقی هنوز در آن ساکن نشده‌اند که به دلیل نبود آب، برق و گاز بوده است.

    وی در خصوص اینکه آیا پیمانکارانی که با تأخیر اقدام به ساخت مسکن مهر می‌کنند، برخورد یا جریمه شده‌اند، گفت: قطعا کسانی که در ساخت و ساز مسکن مهر با تأخیر اقدام می‌کنند، 5 درصد جریمه پیمانکاران برای آنها لحاظ شده است، اما اینکه بخواهیم پیمانکاران را خلع ید کنیم، کار بسیار سختی داریم، اما تاکنون چندین پیمانکار خلع ید شده‌اند.

    *افتتاح 5 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

    وی با بیان اینکه 52 هزار واحد مسکونی مهر باقی مانده در شهر پردیس 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در برنامه‌ای که قرار بود از آذرماه آغاز شود، مقرر شده بود 5 هزار واحد مسکونی مهر افتتاح شود، اما به علت بارش‌ها و مشکلات در ایجاد معابر و آسفالت‌ریزی این برنامه تا حدودی با تأخیر انجام خواهد شد، اما تا پایان سال در تمام فازهای مسکن مهر پردیس 5 هزار واحد مسکونی به افتتاح خواهد رسید.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه آیا واحدهای مسکن مهر پردیس از مصوبه دولت براساس اختصاص یارانه مسکن مهر بهره‌مند شدند، گفت: با یارانه مسکن که نمی‌شود کار را به پیش برد، چرا که از ابتدای امسال تاکنون تنها 12 میلیارد تومان یارانه مسکن به شهر پردیس پرداخت شده است که آنها را صرف هزینه‌های آماده‌سازی کردیم.

    وی به مشکلات تأمین آسانسور و پکیج واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تولید آسانسور تا 7 طبقه در کشور انجام می‌شود، اما تولید آسانسور برای طبقات بیش از 7 طبقه در کشور محدودیت‌هایی وجود دارد و باید موتور آن از خارج خریداری شود.

    به گفته وی، در حال حاضر 700 برج 15 طبقه داریم که بخشی از موتور آسانسور این واحدها تأمین شده و بخشی هنوز مرتفع نشده است.

    چاغروندی ادامه داد: کمبود پکیج در زمستان باعث شد تا این موضوع بسیار بغرنج شود، به طوری که برخی‌ از متقاضیان مسکن مهر پس از ثبت‌نام برای دریافت پکیج، چهارماه باید منتظر می‌ماندند، به هر حال به واسطه دستگاه‌های غیرمرتبط با شرکت بوتان جلسه گذاشتیم و مشکل ساکنان را حل کردیم، به طوری که هر 10 روز 100 پکیج دریافت کردیم.

    * وضعیت واگذاری مسئولیت‌ مسکن مهر به استانداران

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا با واگذار شدن مسئولیت‌های مسکن مهر به استانداران مشکلات مرتفع خواهد شد، گفت: در استان تهران و به خصوص شهر جدید پردیس مشکلات مسکن مهر نمی‌تواند به تنهایی با ورود استانداران مرتفع شود، بلکه باید سایر وزارتخانه‌ها و دولت پشت این موضوع باشند.

    وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی شرایط پردیس را به طور ویژه پیگیری می‌‌کنند، اما اینکه استانداران نمی‌توانند کمک کنند اینطور نیست، چرا که در سایر شهرها شاید و قطعا استانداران می‌توانند کمک زیادی به اتمام واحدهای مسکن مهر کنند.

    وی تأکید کرد: به هر حال پردیس تا حدودی نسبت به سایر شهرها مستثناست و باید به صورت ویژه به آن نگاه شود، اما به هر حال استانداری‌ها هم بخشی از دولت هستند.

    سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد:‌ شخصا معتقد هستم سخت است که شهر پردیس  بتواند به تنهایی واحدهای مسکن خود را به اتمام برساند، بنابراین باید دولت، مجلس و حتی قوه قضائیه حمایت‌های لازم را انجام دهند.

    * فاز دوی متروی پرند همزمان با فاز یک افتتاح می‌شود

    وی در خصوص متروی پرند نیز گفت: مطالعات فاز یک متروی شهر جدید پرند به اتمام رسیده است که آن را بخشی از قرارگاه خاتم به عنوان مجری انجام خواهد داد، بنابراین درنظر داریم فاز دوم را نیز هم‌زمان با اجرای فاز اول آغاز کنیم.

    وی تصریح کرد:‌ مترو مستلزم دو حرکت جدی است، لذا گام اصلی، پایدار کردن اعتبار در بودجه 98 است.

    به گفته وی قرار است مسیر متروی پرند به پایانه شرق و یک مسیر هم به بازار وصل شود.

    وی در خصوص مشکلات به وجود آمده و تجمعات مردم گفت: تجمع کردن به نفع مردم نیست و نه تنها به پروژه مسکن مهر کمک نمی‌کند بلکه به زیان متقاضیان تمام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار