مدیران خودروعصر اعتبار

مشترکان پرمصرف تهرانی جریمه شدند

عصر ساختمان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در تابستان سال جاری آب شرب ٢ تا ٣ درصد مشترکان پرمصرف پس از اعلام تذکرات لازم به مدت سه تا چهار ساعت قطع شد.

مشترکان پرمصرف تهرانی جریمه شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا بختیاری امروز در نشستی خبری با بیان این‌که ٦٥ درصد مشترکان زیر الگو، مصرف آب دارند، اظهار کرد: در این میان ١٥ درصد مشترکان در حد نرمال و ٢۰ درصد مشترکان بیش از حد نرمال مصرف آب دارند.
    وی افزود: به منظور ساماندهی این مساله امسال تابستان قطع آب صورت گرفت، علاوه بر این قرار است تعرفه آب نیز برای این دسته از مشترکان افزایش یابد.

    افزایش 30 میلیون مترمکعب به ظرفیت آب تهران

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام بخش آب استان تهران گفت: در حال حاضر تمام پروژه‌های موجود در استان تهران در صنعت آب در حال اجراست و باید صراحتا اعلام کرد که هیچ پروژه نیمه‌تمام متوقفی در تهران نداریم.

    وی با بیان این‌که مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم که قرار بود نیمه دوم سال آینده وارد مدار شود، تا پایان فروردین ماه و یا ابتدای اردیبهشت ماه امسال وارد مدار خواهد شد، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته با انجام سه پروژه یعنی اتمام تصفیه‌خانه هفتم تهران، اتمام رینگ جنوبی در طرح قمر بنی‌هاشم تا پایان سال و اتمام خطوط جنوب شرق تهران تا پایان سال 30 میلیون مترمکعب به ظرفیت آب تهران اضافه خواهد شد.

    به گفته وی علاوه بر این مساله با اجرای این پروژه‌ها کیفیت آب شرب جنوب تهران نیز بسیار افزایش می‌یابد، به‌گونه‌ای که هیچ تفاوتی بین کیفیت آب جنوب تهران با شمال تهران وجود نخواهد داشت. لذا امیدواریم با انجام این پروژه‌ها بتوانیم گام‌های موثری را در ارتقای صنعت آب تهران برداریم.

    60 درصد سدهای تهران خالی است

    وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر وضعیت حجم ذخایر سدهای استان تهران گفت: حجم سدهای فعال تهران یک میلیارد مترمکعب است که حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته دچار تصفیه آب هستیم. به گونه‌ای که باید گفت تنها 40 درصد ظرفیت سدهای استان تهران پر و 60 درصد باقی خالی است.

    وی با بیان این‌که امسال پاییز خوبی را نسبت به گذشته داریم، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال آبی شرایط نرمال باشد تا جایی که بتوانیم کمبود منابع آب سال گذشته را برطرف کنیم.

    او با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در استان تهران گفت: تا امروز صبح ساعت 6:30 میزان بارندگی‌ها 46 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته به عددی معادل 11 میلی‌متر بوده است، 300 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم.

    وی افزود: علاوه بر این نسبت به درازمدت نیز که میزان بارندگی 31 میلی‌متر بوده، با 50 درصد افزایش بارندگی مواجه هستیم، هم‌چنین درباره حجم مخازن سدها نیز باید گفت که در حال حاضر میزان ذخیره سدهای استان تهران 554 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته که عددی معادل 703 میلیون مترمکعب بوده، 150 میلیون مترمکعب کاهش داریم.

    وی درباره میزان مصرف آب شرب در استان تهران گفت: در حال حاضر 698 میلیون مترمکعب آب در استان تهران مصرف شده که نسبت به سال گذشته به عددی معادل 683 میلیون مترمکعب بوده، 15 میلیون مترمکعب افزایش مصرف را شاهد هستیم که با توجه به افزایش جمعیت این عدد منطقی است.

    به گفته وی امسال تابستان در بیستم تیرماه حداکثر مصرف آب 3.5 میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد یک رکورد بوده چرا که مصرف متو سط روزانه آب شهر تهران در سال 2.9 میلیون مترمکعب است و باید گفت که مصرف آب شرب سالانه استان تهران یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است که در این بین سقف شهر تهران یک میلیارد و 60 میلیون مترمکعب تخمین زده می‌شود.

    بختیاری با تاکید به این مسئله که امسال شرایط سختی را در تهران برای تامین منابع آبی داشته‌ایم، گفت: بر اساس آمار میزان بارش‌ها 23 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت اما با این وجود در شهر تهران حتی برای یک ساعت نیز با قطعی آب مواجه نشدیم و حتی هیچ جا کاهش فشار آب نیز دیده نشد.

    وی افزود: البته در غرب استان در مکان‌هایی همچون شهریار، اندیشه و جنوب غرب تهران به‌دلیل قطعی برق با قطع آب و کاهش فشار مواجه بودیم اما به طور کلی باید گفت که به طور میانگین میزان قطعی در استان تهران در قیاس با کشور شرایط مطلوب بوده است.

    تمهیدات آبفا برای تامین آب مناطق 21 و 22

    وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای تابستان سال 98 و اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب مناطق 21 و 22 تهران گفت: در سال آینده در غرب تهران با یک افزایش جمعیت به ویژه در مناطق 21 و 22 مواجه هستیم، به‌همین دلیل از همین اکنون برنامه‌ریزی‌ها را برای گذر از این چالش درنظر گرفته‌ایم تا بتو انیم سال آینده را بدون مشکل سپری کنیم.

    او اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی پاسخگوی افزایش جمعیت نیست، به همین دلیل تصفیه‌خانه شماره شش را وارد مدار خواهیم کرد و در کنار آن نیز دو پکیج اضطراری آب با ظرفیت 350 میلیون مترمکعب را آماده داریم تا بتوانیم در تابستان آب شرب این مناطق را تامین کنیم اما به‌طور کلی باید گفت که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده هفت تا هشت درصد افزایش مصرف را در تهران شاهد باشیم.

    وی با بیان این‌که از هم‌اکنون آماده هستیم تا در سال آینده مشکلی برای تامین آب استان تهران ایجاد نشود، گفت: امیدواریم بارش‌ها ادامه داشته باشد و بتوانیم کمبودهایی که سال گذشته در این حوزه وجود داشت را بدون ایجاد کوچک‌ترین مشکلی برطرف کنیم.

    او با اشاره به وضعیت پیشرفت شبکه فاضلاب شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر 70 درصد شبکه فاضلاب شهر تهران و 45 درصد تصفیه‌خانه شهر تهران اجرایی شده و با توجه به اینکه در بحث شبکه از تصفیه‌خانه‌ها جلوتر رفتیم، اولویت امسال برروی توسعه تصفیه‌خانه‌های شهر تهران است. چراکه استان تهران به لحاظ اجرای شبکه فاضلاب نسبت به میانگین کشور عقب است.

    وی تصریح کرد: به منظور جبران این مساله علی‌رغم وجود مشکلات در دهه فجر، 10 تصفیه خانه استان تهران را به ارزش 2000 میلیارد تومان کلنگ‌زنی کنیم که این مسئله یک حرکت بی‌نظیر در صنعت فاضلاب کشور است. علاوه بر این میزان هدررفت شبکه آب تهران نیز باید تا سال 1410 به 15 درصد برسد که برای انجام این کار نیز 10 هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

    مدیر عامل آب و فاضلاب درباره فروچال‌هایی که در تهران اتفاق می‌افتد، گفت: در مناطق بازار و مولوی به دلیل این‌که در گذشته در این مناطق آب‌انبار و قنات وجود داشت و اکنون خشک شده است، شاهد فضاهای خالی هستیم که به دلیل حفاری‌های شهرداری برای ایجاد مترو و یا نشت لوله شاهد فروچاله هستیم.

    وی افزود: به دلیل حساس بودن این مناطق به محض ایجاد یک تغییر فروچاله ایجاد می‌شود که به همین دلیل لازم است تا ما به سرعت شبکه قدیمی در این مناطق را بازسازی کنیم و شهرداری نیز در انجام عملیات خود در این مناطق دقت بیش‌تری داشته باشند. به طور کلی باید گفت که به طور میانگین هر 18 ماه یک بار شاهد فروچاله در تهران هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار