مدیران خودروعصر اعتبار

کارنامه یکساله بانک مسکن در حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه

عصر ساختمان- مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت ۴۳ هزار و ۸۲۲ فقره تسهیلات حمایتی به زلزله زدگان استان کرمانشاه طی یکسال گذشته خبر داد.

کارنامه یکساله بانک مسکن در حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن با بیان اینکه طی یکسال گذشت بانک مسکن نقش مهمی در کمک به بازسازی مناطق زلزله استان کرمانشاه داشته است، گفت: به منظور حمایت و تسریع احیا و بازسازی املاک زلزله زدگان استان کرمانشاه آبان ماه سال گذشته پرداخت 61 هزار و 471 فقره تسهیلات حمایتی به این بانک ابلاغ شد.
    وی با بیان اینکه از مجموع تسهیلات حمایتی ابلاغ شده طی یکسال گذشته تاکنون 98 درصد به شعب بانک مسکن معرفی شده اند، اظهار کرد: مجموع تسهیلات ابلاغ شده برای پرداخت به زلزله زدگان کرمانشاه به لحاظ ریالی معادل 924 میلیارد و 353 میلیون تومان ارزش داشته است.
    مدیرامور اعتباری بانک مسکن به تعداد پرونده های معرفی شده به شعب بانک مسکن برای اعطای تسهیلات حمایتی به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: از مجموع 61 هزار و 471 فقره تسهیلات ابلاغی، تاکنون معادل 44 هزار و 422 فقره به شعب بانک‌ عامل بخش مسکن معرفی شده اند.
    وی در عین حال با تاکید بر آنکه یک نکته در میزان تسهیلات حمایتی پرداخت شده دراین بخش تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد از مجموع 61 هزار و 471 فقره تسهیلات ابلاغ شده معادل 13 هزار و 350 فقره به عنوان تسهیلات مکمل به دلیل افزایش سقف تسهیلات بوده است.
    وی ادامه داد: این بخش از تسهیلات نیز به تازگی به بانک مسکن ابلاغ شده و برای پرداخت در انتظار دستورالعمل بانک مرکزی‌است.
    علمداری به رقم تسهیلات حمایتی پرداخت شده به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از مجموع 44 هزار و 422 فقره پرونده معرفی شده تاکنون 43 هزار و 822 فقره تسهیلات حمایتی به ارزش 652 میلیارد و 300 میلیون تومان به زلزله زدگان اعطا شده است.
     پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب استان کرمانشاه در تاریخ 21 آبان ماه سال گذشته،بانک عامل بخش مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در بخش مسکن و ساختمان بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات بازسازی، تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه نسبت به سایر بانک های عامل بر عهده گرفت.
    بر این اساس بانک مسکن 652 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده کرمانشاه تاکنون تخصیص داده است که این تسهیلات در حوزه «بازسازی واحدهای مسکونی روستایی»، «بازسازی واحدهای مسکونی شهری»، «تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی»، «مقاوم سازی واحدهای مسکونی شهری» و «تامین لوازم خانگی و سایر هزینه‌های ضروری» بوده است. نکته مهم آنکه مطابق با اظهارات مقامات و مسوولان مختلف، عملکرد مثبت بانک مسکن از زمان وقوع زلزله در کرمانشاه موجب رضایت مردم ، استاندار ، مسوولان بنیاد مسکن و بانک مرکزی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی