مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

لزوم تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام عمرانی

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارزش پروژه های عمرانی نیمه تمام کشور ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، بر لزوم تعیین تکلیف این پروژه ها تاکید کرد.

لزوم تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام عمرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، علیم یارمحمدی درباره درباره پروژه های عمرانی نیمه تمام کشور گفت: در شرایط کنونی بیش از 70 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که متأسفانه به علت عدم تأمین اعتبارات، این پروژه ها بلاتکلیف مانده اند.
    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، دولت ها تاکنون حدود 500 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور کلنگ زنی کردند که تاکنون تنها بخشی از این پروژه ها به سرانجام رسیده اند.
    وی با بیان اینکه وضعیت کنونی پروژه های نیمه تمام عمرانی به گونه ای است که اگر اعتبارات لازم تخصیص داده نشود، با روند کنونی تأمین بودجه، افتتاح این پروژه ها سال ها به طول می‌انجامد، افزود: قطعا این پروژه ها به مرور فرسوده می شوند و باید اعتبار جدیدی برای بازسازی آن در نظر گرفت که برای کشور هزینه دارد.
    یارمحمدی تصریح کرد: به نظر من سازمان برنامه و بودجه در ارائه مشوق های مالیاتی برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، باید مناطق محروم را در اولویت قرار دهد، به عبارتی شرکت‌ها برای حضور در مناطق محروم و تکمیل پروژه های این مناطق تشویق شوند.
    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: معاف کردن سرمایه گذاران بخش خصوصی از پرداخت مالیات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام یک گام مهم و برجسته در عرصه توسعه عمرانی کشور محسوب می شود و قطعا با این سیاست می توان از ظرفیت‌های داخلی به درستی استفاده کرد.
    وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت ها در ارائه پروژه ها باید توجیه پذیری اقتصادی آن پروژه باشد، یعنی آن که دولت باید در گام نخست پروژه های در اولویت را برای تکمیل در دستور کار قرار دهد.
    سیر نزولی قیمت مسکن با کاهش قیمت مصالح ساختمانی وارداتی
    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تلاطمات حوزه مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: به طور حتم بهبود قیمت مسکن در کشور مستلزم تثبیت بازار مسکن است، البته متأسفانه در چند سال اخیر این حوزه دچار تلاطمات بسیاری شده که این موضوع فضا را برای بهبود بخش مسکن گرفته است.
    وی ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی با توجه به وضعیت کشور، قیمت مسکن در ماه های آتی مقداری افزایش خواهد داشت، اما این افزایش مانند یک سال گذشته چشمگیر نخواهد بود.
    وی افزود: متأسفانه در چند سال اخیر منحنی نرخ مسکن در کشور همواره صعودی بوده و هیچ وقت روند کاهشی نداشته است، البته یکی از دلایل افزایش قیمت در یک سال اخیر، افزایش نرخ ارز و افزایش مصالح ساختمانی وارداتی بوده، حال امیدواریم با پایین آمدن قیمت دلار در هفته گذشته، بخشی از بازار مسکن نیز دچار تحول شده و قیمت ها در بازار سیر نزولی پیدا کند.
    یارمحمدی گفت: به نظر می رسد با افزایش ریسک اقتصادی و سرمایه گذاری در بازار ارز، سرمایه های در دست مردم به بازارهای دیگر از جمله حوزه مسکن سرازیر شود، از این رو احتمال می رود با افزایش عرضه و تقاضا، نرخ مسکن نیز با افزایش چشمگیر مواجه شود.
    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه مسکن امروز به یک کالا سرمایه ای تبدیل شده و این مسئله موجب شده که قیمت ها افزایش چند برابری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو