مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار جدید تهران و نیاز همکاری همگان

عصر ساختمان- شهر تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری کشور که حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.

شهردار جدید تهران و نیاز همکاری همگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، مشکلاتی که نه تنها زیست ساکنان را با خطرات جدی مواجه کرده است که برخی از آنها برای کل کشور مخاطرات جدی محسوب می‌شود. از جمله این مشکلات افزایش انواع آلودگی‌های زیست محیطی، ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه و خارج از ظرفیت، بد مسکنی و حاشیه‌نشینی و از همه مهم‌تر تاب‌آوری پایین این شهر در برابر انواع بحران‌های طبیعی و انسان‌ساخت است.

    از طرفی شهرداری تهران به‌عنوان یک نهاد عمومی و یک مجموعه اجرایی با مشکلات متعدد سازمانی روبه‌رو است. بدهی‌های کلان مالی، عدم توازن میان درآمدهای پایدار و هزینه‌های نگهداشت و توسعه شهر، فساد اداری و بهره‌وری پایین نیروی انسانی از جمله مشکلات این سازمان است. امروزه به‌طور کلی مشکلات در عرصه عمومی کشور چه به لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و چه اداری مشکلاتی پیچیده هستند. به این منظور که رفع و کاهش آنها احتیاج به همراهی و هم‌سویی تمام ذی‌نفعان و نیروهای فعال دارد و لازم است برای کاهش مشکلات هزینه‌های زیادی صرف شود. هزینه‌هایی نه فقط مالی، که البته در سطحی پایین‌تر از ارزش افزوده کاهش مشکلات قرار می‌گیرد و در مجموع به میزان دارایی‌های ما می‌افزاید.

    پیروز حناچی که دیروز توسط شورای شهر به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد دارای تحصیلات عالیه در معماری و شهرسازی و سوابق اجرایی متعددی در حوزه‌های مختلف‌ شهری چه در وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری و چه در مجموعه شهرداری است. او که با شعار «تهران شهری برای همه» به سمت شهردار تهران انتخاب شده است ابر چالش شهرداری را وابستگی درآمد به ساخت‌و‌ساز می‌داند و طبق برنامه‌ای که اعلام کرده بر آن است تا با ایجاد درآمدهای پایدار و کاهش سهم درآمدهای حاصل از صدور پروانه، ایجاد تناسب میان دریافت عوارض شهری با بهره‌مندی از مواهب شهر، توجه به پایداری، زیست‌پذیری و تاب‌آوری در مقابل بحران‌های طبیعی، تهران را به شهری زیست‌پذیر و رقابت‌پذیر و مجموعه شهرداری را با برنامه‌ریزی و ایجاد شفافیت به سازمانی کارآمد تبدیل کند. اما چنانچه تهران در بهره‌مندی از مواهب شهری برای همه است، در رفع مشکلات نیز نیاز به همراهی و همکاری همه شهروندان دارد. همه ذی‌نفعان، نیروهای فعال و نهادهای مسوول از دولت و مجلس و شورای شهر لازم است تا با هم‌سویی و همکاری در کاهش مشکلات شهر بسیج شوند. چراکه مشکلات پیش‌آمده مانند انواع آلودگی‌های زیست محیطی و ساخت‌و‌سازهای غیر استاندارد و تاب‌آوری پایین شهر در برابر بحران‌ها نیز حاصل عملکرد اشتباه همه از مسوولان و مردم است. پیروز حناچی انتخاب مناسبی برای شهرداری پر مساله مرکز کشور است، اما موفقیت در بهبود شرایط به دست همه ما رقم می‌خورد. شهردار جدید تهران برای نوسازی و بهسازی شهر نیاز به همراهی و همکاری همه ما دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار