مدیران خودروعصر اعتبار

نیاز به ۸۰۰۰ مگاوات برق جدید برای مقابله با خاموشی

عصر ساختمان- خاموشی های تابستان امسال با حواشی زیادی همراه بود؛ موضوعی که بحران آب در آن بی‌تاثیر نبود و نگرانی‌هایی را برای سال آینده به وجود آورده است، چراکه از هم‌اکنون ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق پیش‌بینی شده است.

نیاز به ۸۰۰۰ مگاوات برق جدید برای مقابله با خاموشی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، برای جبران این مساله وزارت نیرو تدابیری را در نظر گرفته و برای کمبود عملی 8000 مگاوات برق، قرار است  5223 مگاوات نیروگاه‌های حرارتی احداث و مابقی نیز توسط نیروگاه‌های برق آبی، تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف تامین شود.

    علاوه بر این طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شده که 25 واحد نیروگاهی تا تابستان سال 1398 وارد مدار تولید شود که با احداث این نیروگاه‌ها و هم‌چنین ارتقای واحدهای نیروگاه‌های کنونی حدود 5223 مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های حرارتی اضافه خواهد شد.

    هم‌چنین باید گفت که ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به حدود 81 هزار مگاوات رسیده و این در حالی است که در سال 1396 کل تولید برق کشور 288 میلیارد کیلووات ساعت بود که نسبت به سال 1395، هشت تا 9 درصد رشد داشته است.

    در شش ماه اول امسال نیز میزان تولید برق به بیش از 185 میلیارد کیلووات ساعت رسید که 96.2 درصد آن در نیروگاه‌های حرارتی تولید شد. حداکثر تولید برق امسال حدود 53 هزار مگاوات بود که سهم نیروگاه‌های حرارتی 48 هزار مگاوات بوده است و پیش‌بینی می‌شود که میزان مصرف برق در پیک سال آینده به 61 هزار مگاوات برسد که بدین ترتیب 8000 مگاوات کمبود تولید خواهیم داشت.

    اما از سوی دیگر علاوه بر 5223 مگاوات افزایش نیروگاه‌های حرارتی، 6000 مگاوات نیروگاه جدید تجدیدپذیر و برق آبی وارد مدار خواهد شد که قدرت عملی این میزان نیروگاه 5000 مگاوات خواهد بود. علاوه بر این قرار است که 3000 مگاوات از طریق مدیریت مصرف تامین شود. ‌

    تولید نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سال گذشته 4.3 درصد افزایش یافته و این در شرایطی است که سالانه 5000 مگاوات به تولید برق اضافه می‌شود و طبیعتا سال آینده نیز باید شاهد افزایش تولید برق در کشور باشیم تا بتوانیم خاموشی را دور بزنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار