مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله در کمین ساختمان‌های غیراستاندارد پایتخت

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با شرایط کنونی در ساختمان سازی در شهری مانند تهران و وجود بافت های فرسوده در بخش های مختلف پایتخت، قطعا بروز زلزله بسیار خطرناک و مشکل ساز خواهد بود.

زلزله در کمین ساختمان‌های غیراستاندارد پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت مقاومت ساختمان ها در پایتخت، گفت:  در شرایط کنونی باید بازنگری دقیقی درباره وضعیت ساختمان های ساخته شده در تهران صورت گیرد تا مشخص شود که آیا این مراکز در برابر زلزله های با ریشتر بالا مقاومت هستند.
    تصاویر زلزله زدگان کرمانشاه

    قرار گرفتن تعدادی از مراکز حیاتی پایتخت بر روی گسل زلزله

    نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل مهم، وضعیت و شرایط ساخت مراکز حساس و حیاتی در شهری مانند تهران است، امروز در پایتخت تعدادی از بیمارستان ها بر روی گسل زلزله قرار دارند، از این رو باید تمام این مراکز شناسایی و راه کار درستی برای کاهش خطرات آن اندیشیده شود.
    زمانی که زلزله رخ می دهد، مردم به مراکزی مانند مسجد، بیمارستان و مدرسه پناه می آورند، حال اگر این مراکز خود در اثر زلزله آسیب دیده باشند، دیگر نمی توان مسائل پیرامونی را برای کاهش مشکلات مدیریت کرد

    کوسه غراوی تصریح کرد: زمانی که زلزله رخ می دهد، مردم به مراکزی مانند مسجد، بیمارستان و مدرسه پناه می آورند، حال اگر این مراکز خود در اثر زلزله آسیب دیده باشند، دیگر نمی توان مسائل پیرامونی را برای کاهش مشکلات مدیریت کرد.

    وی ادامه داد: اجرای دقیق پروژه، مکان یابی صحیح، عدم ساخت ساختمان بر روی گسل و تشدید نظارت کارفرما و بازرسان از عواملی است که باید بیشتر به آن توجه شود تا در نهایت ساختمانی با مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی به ویژه زلزله ساخته شود.

    کوسه غراوی تصریح کرد: امروز زمان آن است که تدابیر و استراتژی ویژه ای در حوزه ساخت ساختمان های جدید در پایتخت صورت گیرد، البته بحث آموزشی نیز به غیر از ساختمان هایی که توسط پیمانکاران یا به اصطلاح به ساز و بفروش ها ساخته می شود، دارای اهمیت و جایگاه است.

    بروز زلزله با وجود بافت فرسوده و نوع ساختمان سازی در تهران خطرناک خواهد بود

    این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: با شرایط کنونی در ساختمان سازی در شهری مانند تهران و وجود بافت های فرسوده در بخش های مختلف پایتخت، قطعا بروز زلزله بسیار خطرناک و مشکل ساز خواهد بود، از این رو امروز باید تدبیر لازم برای مقابله و کاهش تلفات در این حوزه اتخاذ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی