مدیران خودروعصر اعتبار

۶۲ هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی نوسازی شده است

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۶۲ هزار واحد مسکونی روستایی این استان در قالب طرح بهسازی و نوسازی این نهاد مقاوم سازی شده است.

۶۲ هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی نوسازی شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، ایوب عزیزی ، افزود: قبل از سال 84 تنها هشت هزار و 600 واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده بود که این میزان فقط چهار درصد اماکن روستایی را شامل می شد ولی از سال 84 ساخت 66 هزار واحد آغاز شده و تاکنون 62 هزار واحد به پایان رسیده است.
    وی اظهار کرد: در این راستا پنج هزار و 700 میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد به روستائیان پرداخت شده و دو برابر این میزان نیز آورده مردم بوده است.
    عزیزی گفت: هم اکنون 37 درصد اماکن روستایی بازسازی و بهسازی شده است و با ساخت سالانه هشت هزار واحد مسکونی قصد داریم تا پایان سال 1405 این میزان را به 75 درصد ارتقاء دهیم که تحقق این امر نیازمند مشارکت مردم است.
    وی ادامه داد: تاکنون از دو هزار و 800 روستا فقط ساکنان یکهزار و 800 روستا اقدام به بهسازی و نوسازی خانه های خود کرده اند و یک هزار روستا هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده است.
    عزیزی افزود: برای تشویق روستائیان پیشنهاد اعطای کمک های بلاعوض، پرداخت وام های قرض الحسنه و افزایش وام های بانکی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.
    وی گفت: علاوه بر کارشناسان بنیاد مسکن استان 500 تکنسین و مهندس عمران نیز در طراحی و اجرای طرح های بهسازی و نوسازی اماکن روستایی فعالیت دارند.
    بر اساس آخرین آمار به دست آمده، یک میلیون و 148 هزار نفر جمعیت روستایی در استان آذربایجان غربی ساکن هستند که بهسازی و نوسازی مسکن روستایی 37 درصد ساکنان روستاها توسط بنیاد مسکن استان انجام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار