مدیران خودروعصر اعتبار

۷ دلیل برای رونق مسکن پس از تصویب طرح مالیات بر عایدی املاک

عصر ساختمان- سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دلایل تأثیرگذار در رونق بازار مسکن، پس از تصویب طرح مالیات بر عایدی املاک را تشریح کرد.

۷ دلیل برای رونق مسکن پس از تصویب طرح مالیات بر عایدی املاک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: داده های آخرین سرشماری کشور در سال 1395 نشان می دهد که حدود 80 درصد از خانه های ساخته شده در طول دهه اخیر به جای اینکه به متقاضیان مصرفی مسکن اختصاص پیدا کند به کسانی که تقاضای سوداگری دارند، رسیده است.
    لیزینگ مسکن

    خروج افراد از سفته بازی و هدایت به بخش تولید راه کار کاهش قیمت مسکن

    نماینده مردم  مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین مهم ترین کار برای کاهش قیمت ها و از بین رفتن رکود در بازار مسکن، خروج افراد از سفته بازی و هدایت آنها به بخش تولید مسکن است. وضع مالیات بر عایدی که عبارت است از بخشی از سود خرید و فروش املاک، یکی از راه های تجربه شده در دنیا برای حل این معضل است.

    تنها مشمولان مالیات بر عایدی املاک، سوداگران و محتکران بازار مسکن خواهند بود

    وی ادامه داد: با توجه به متن طرح، تقاضای مصرفی و حفظ دارایی در بازار مسکن برای خانواده ها به رسمیت شناخته شده و معاملات آنها در کنار سازندگان مسکن معاف شده اند. بنابراین تنها مشمولان این مالیات، سوداگران و محتکران بازار مسکن خواهند بود.

    افزایش تدریجی نرخ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن/ نخست فروش املاک از مالیات معاف است

    سعیدی ادامه داد: علاوه بر این، نرخ مالیات به صورت تدریجی افزایش پیدا کرده و اولین فروش املاک فعلی نیز معاف گردیده تا هم مشمولان به تدریج از این بازار خارج شوند و هم سازندگان مسکن فرصت کافی داشته باشند تا الگوی ساختشان را به سمت مصرف کنندگان نهایی سوق دهند.

    سوداگران طی چند سال از بازار مسکن خارج می شوند

    وی گفت: این یعنی به تدریج و طی چند سال آینده سوداگران و محتکران از بازار مسکن خارج می شوند و خریداران حقیقی و مصرفی جای آنها را پر خواهند کرد. در نتیجه در عین ایجاد رونق پایدار در طرف تقاضا، با ترکیدن حباب، قیمت ها هم افزایش پیدا نخواهد کرد.
    به دنبال ورود خریداران حقیقی، با توجه به معافیت سازندگان، تولید مسکن هم رونق خود را باز خواهد یافت. علی الخصوص اینکه درآمد حاصل از این مالیات هم به تسهیلات ساخت مسکن اختصاص پیدا خواهد کرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به دنبال ورود خریداران حقیقی، با توجه به معافیت سازندگان، تولید مسکن هم رونق خود را باز خواهد یافت. علی الخصوص اینکه درآمد حاصل از این مالیات هم به تسهیلات ساخت مسکن اختصاص پیدا خواهد کرد.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی ایده های تکمیلی هم در رابطه با قانون مطرح است مانند بازگرداندن مالیات پرداختی سوداگران در صورتی که اثبات کنند سرمایه شان را به بخش ساخت مسکن منتقل کرده اند یا مشمول کردن تدریجی سایر دارایی ها مانند خودرو و سکه که در جریان بررسی در کمیسیون ها مطرح شده تا اطمینان حاصل شود این سرمایه ها از بخش مسکن خارج نمی شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار