مدیران خودروعصر اعتبار

چرا همه بافت فرسوده تهران، نوسازی نمی شود؟

تسهیلات فراوان مالکان خانه های کلنگی برای ساخت و ساز

عصر ساختمان:بسیاری از بافت مسکونی در مرکز تهران به خصوص در منطقه ۱۲ فرسوده و کلنگی است. مقاومت پایین این بافتها در مقابل زلزله و سایر بلایای طبیعی، ریزدانگی و کوچک بودن فضاهای مسکونی از عمده مشکلات این بافتها است.

چرا همه بافت فرسوده تهران، نوسازی نمی شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرآنلاین، تعداد زیادی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، گلایه کرده اند چرا برخی از خانه های کلنگی مسکونی در مرکز شهر به خصوص در منطقه 12 تبدیل به کارگاه و انبار شده است. آنها می گویند چرا شهرداری و سایر نهادهای ذیربط، تسهیلات مناسب برای نوسازی این خانه ها نمی دهند.
    در این ارتباط، معاون شهرسازی و معماری منطقه 7 شهرداری اعلام کرد تسهیلات فراوانی برای نوسازی بافت فرسوده در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
    حسین هادی بیگلو با بیان این مطلب گفت: درصورت نوسازی در پلاک های واقع در بافت فرسوده مصوب تسهیلاتی مانند وام مسکن، معافیت کامل از پرداخت عوارض، واگذاری یک طبقه متراکم تشویقی حفظ امتیاز انشعابات آب و برق و گاز، صدور پروانه ساختمانی بر اساس تجمیع فیزیکی پلاک ها و موکول کردن تجمیع ثبتی به زمان دریافت پایان کار از سوی شهرداری به مالکان تعلق می گیرد.
    معاون شهرسازی و معماری منطقه 7 گفت: بیش از 40 درصد بافت فرسوده سطح منطقه با ارائه طرح های تشویقی در حال نوسازی است.
    او گفت: مشاوره به شهروندان از طریق کارشناسان منطقه و دفاتر تسهیلگری سازمان نوسازی شهر تهران به مالکین، واگذاری گذر در صورت تجمیع املاک و ارائه نقشه نما از جمله خدماتی است که به صورت رایگان به شهروندان منطقه ارائه می شود.
    معاون شهرسازی و معماری منطقه 7 با اشاره به اینکه نوسازی در بافت فرسوده یک پروژه زمان بر است و نیازمند بررسی و تشویق شهروندان است، گفت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه و سهولت دسترسی به این مناطق در مواقع بروز حوادث ضروری است لذا نوسازی بافت‌ فرسوده در دستور کار منطقه قرار دارد.
    او با تاکید بر اینکه شهرها در طول فرآیند رشد خود به مرحلهای از رشد می رسند که نیاز به تجدید کالبد و نوسازی پیدا می کنند، توضیح داد: بافتهای فرسوده شهری که زمانی براساس الگوهای شهری و با تأثیر از شرایط اقتصادی، اجتماعی ساکنان و ویژگیهای محیطی به وجود آمده اند، امروزه بر اثر گذشت زمان و تغییر در الگوهای فضایی ساخت و ساز، قابلیت زندگی را از دست داده اند و دارای مشکلات زیادی از لحاظ شرایط کالبدی، عبور و مرور، اقتصادی و اجتماعی برای زندگی امروزی است بنابراین استفاده ازبرنامه های راهبردی در جهت بهسازی و نوسازی این بافت های فرسوده دارای اهمیت بسیاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار