مدیران خودروعصر اعتبار

همدان امن‌ترین منطقه ایران

عصر ساختمان- مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان اعلام کرد: بر مبنای داده‌های تاریخی و دستگاهی می‌توان گفت که همدان به لحاظ زلزله‌خیزی یکی از امن‌ترین شهرها محسوب می‌شود.

همدان امن‌ترین منطقه ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عزت‌اله تیموری  با بیان اینکه از 7 ماهه امسال 98 زلزله در سطح استان اتفاق افتاده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه تا کنون شبکه لرزه‌نگاری 98 مورد زلزله را رصد کرده است پس‌لرزه‌ای در استان نداشته‌ایم.

    وی افزود: تعداد زلزله‌هایی که در سالجاری اتفاق افتاده بسیار ضعیف و خفیف بوده که پس‌لرزه‌ای به دنبال نداشته و شدیدترین آن 26 مهرماه ساعت 18:44 در نهاوند بوده که بزرگی آن 4 ریشتر بوده است.

    تیموری با بیان اینکه فعال‌ترین گسل، گسل نهاوند است، ادامه داد: گسل نهاوند در مقایسه با  سایر گسل‌ها یکی از فعال‌ترین گسل‌های همدان محسوب می‌شود که در منطقه جنوبی استان قرار دارد و منطقه جنوبی شامل جوکار، فیروزان و ... می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 8 مورد زلزله در منطقه میانی که شامل قهاوند، لالجین و مریانج و 4 مورد در منطقه شمالی از جمله شهرهای فامنین و دمق و 85 مورد در منطقه جنوبی اتفاق افتاده است.

    مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان تصریح کرد: محور جنوبی استان به ویژه جنوب غربی و شمال شرقی از مناطق و محورهای زلزله‌خیز استان محسوب می‌شود اما تا کنون زلزله‌ای که شدید باشد و موجب خسارت شود، در هیچ یک از مناطق اتفاق نیفتاده است.

    تیموری با بیان اینکه زلزله هیچ‌وقت قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: بر مبنای داده‌های تاریخی و دستگاهی می‌توان گفت که همدان به لحاظ زلزله‌خیزی یکی از امن‌ترین شهرها محسوب می‌شود اما زلزله هیچ‌وقت قابل پیش‌بینی نیست و باید همیشه برای مدیریت این بلای طبیعی آمادگی لازم را داشته باشیم .

    مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد: نکات ایمنی لازم را در حین وقوع زلزله بیاموزند و در مقابله با این حادثه خونسردی خود را حفظ کنند و به نقاط امن خانه و یا مکانی که در آن قرار دارند، بروند چرا که در هر حادثه با رعایت نکات ایمنی می‌توان سالم ماند و با آن مقابله کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار