مدیران خودروعصر اعتبار

هجوم پایتخت‌نشینان برای سکونت در کرج

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز این احتمال می رود که استان البرز در آینده ای نزدیک به واسطه سیل مهاجرت تهرانی ها، دچار مشکلات جمعیتی شود، بنابر این دولت باید برنامه ریزی کند تا سیل جمعیتی مهار و مدیریت شود.

هجوم پایتخت‌نشینان برای سکونت در کرج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا با اشاره به گرایش شهروندان تهرانی برای مهاجرت به شهرها و استان های همجوار پایتخت، گفت: امروز با توجه به افزایش هزینه های زندگی از جمله مسائل معیشتی و افزایش سرسام آور قیمت مسکن به ویژه قیمت اجاره، شهروندان تهرانی ترجیح می دهد که شهرهای اطراف تهران را برای زندگی انتخاب کنند.

    شهرهای اطراف تهران برای کارمندان به خوابگاه تبدیل شده اند

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شهرهای اطراف پایتخت برای خانوارهای متوسط و قشر کارمند به خوابگاه تبدیل شده است، آن ها به واسطه مشاغل خود روزها به تهران سفر کرده و برای استراحت به خانه های خود در اطراف پایتخت باز می گردند.

    استان البرز اولویت اصلی مهاجران تهرانی برای زندگی

    وی ادامه داد: حال به نظر می رسد که استان البرز به ویژه شهر کرج با توجه به میزان مسافت این منطقه با تهران و بالا بودن سطح توسعه یافتگی و میزان دسترسی به امکانات رفاهی، جزء اولویت های پایتخت نشینان برای مهاجرت است.

    مهاجرت از تهران به شهرهای دیگر را می توان مثبت ارزیابی کرد، زیرا این مسئله موجب کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و افزایش میزان دسترسی مردم به امکانات رفاهی می شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته به اعتقاد من، مهاجرت از تهران به شهرهای دیگر را می توان مثبت ارزیابی کرد، زیرا این مسئله موجب کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و افزایش میزان دسترسی مردم به امکانات رفاهی می شود.

    هدایت مردم به مهاجرت به مناطق دیگر باید هدفمند و برنامه ریزی شده باشد

    بت کلیا افزود: قطعا هدایت مردم به مهاجرت به مناطق دیگر باید هدفمند و برنامه ریزی شده باشد، در غیر این صورت شهری مانند کرج نیز در آینده ای نزدیک به مشکلات تهران دچار می شود، همان طوری که امروز کرج به کلانشهری تبدیل شده که از تمام استان ها، مهاجر پذیرفته است.

    وی ادامه داد: به نظر من مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که تهرانی ها برای مهاجرت به استانی مانند البرز به صورت منظم در تمام بخش های استان ساکن شوند، نه اینکه تنها یک منطقه را بر گزینند، همان طوری که امروز طبق گفته مسئولان استان البرز، مردم تهران منطقه ای مانند گرمدره را انتخاب کرده اند که این مسئله در آینده مشکل ساز خواهد شد.

    استان البرز در صورت عدم برنامه‌ریزی در آینده ای نزدیک دچار مشکلات جمعیتی شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز این احتمال می رود که استان البرز در آینده ای نزدیک دچار مشکلات جمعیتی شود، بنابر این دولت باید برنامه ریزی کند تا سیل جمعیتی مهار و مدیریت شود، در غیر این صورت افزایش جمعیت یک منطقه بدون در نظر گرفتن زیرساخت های رفاهی آن موجب بروز بحران و مشکلات جمعیتی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار