مدیران خودروعصر اعتبار

احتمال بهره‌برداری از خط آهن «میانه - بستان‌آباد» در ۲۲ بهمن

عصر ساختمان- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از احتمال بهره‌برداری از خط آهن «میانه - بستان‌آباد» در ۲۲ بهمن‌ماه امسال خبر داد.

احتمال بهره‌برداری از خط آهن «میانه - بستان‌آباد» در ۲۲ بهمن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد وحدتی هلان با بیان این‌که در طول سه سال گذشته، 1500 میلیارد به این پروژه اختصاص داده شده است، گفت: احتمالاً فاز «بستان‌آباد - تبریز» نیز  در طول یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

    وی در پاسخ به این‌که چرا استان ما سهم شایسته و مناسبی از بودجه ملی ندارد؟، افزود: اگر قرار باشد مثلاً در خصوص اعتبارات اشتغال‌زایی، دولت از منابع بانکی، یک و نیم میلیارد دلار به استان‏‌های مختلف اختصاص دهد، این اختصاص نسبت به جمعیت هر استانی، صورت می‌گیرد و در استان ما نیز با توجه به این که بنده در کارگروه اشتغال استان حضور داشتم، این بودجه در فاز اول، به طور کامل جذب شد.

    رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی افزود: در این دوره از مجلس، ترکیب مجمع نمایندگان خوب بوده و هر جا یک مسأله استانی یا ملی باشد، نمایندگان بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی، به مشکلات، حساسیت نشان می‎دهند. و

    وحدتی‌هلان ادامه داد: در حل مسائل ملی که در استان مطرح است، اگر نیاز به کمک وزارتخانه باشد، نمایندگان پس از احصاء از وزیر، از کارشناسان امر و مدیران کل استان دعوت کرده و به گفت‎وگو با آنان می‎نشینیم که در اکثر موارد نتیجه داده است.

    وی اظهار کرد: به‌عنوان مثال، پروژه‎ای مثل پروژه راه‌آهن«میانه - بستان‌آباد» در سال 95 تعطیل بود، از این‌رو با دعوت از آقای آخوندی ایشان موظف به پاسخگویی در مقابل 19 نماینده استان بودند و به‌دنبال پیگیری‎های نمایندگان، حدود چهار میلیارد تومان بودجه در سال 95 به این پروژه اختصاص داده و این پروژه فعال شد.

    رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پیگیر پروژه‎‌هایی هستیم که چندان به آن اهمیت داده نشده است، یادآور شد: پروژه‎‌ای مثل آزادراه «تبریز- ماکو» باید آبرومندانه باشد، در خصوص مس سونگون نیز اقداماتی انجام شده بود که به‌علت تحریم‎‌ها راکد ماند، اما پیگیر هستیم و از سرگیری آن به اشتغال‌زایی کمک کرده و ما را از وابستگی رها می‎‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو