مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان آتش نشانی:

بیش از هزار و ۵۰۰ ساختمان مسکونی در پایتخت شرایط ناایمنی دارد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: بیش از هزارو ۵۰۰ ساختمان مسکونی در پایتخت به لحاظ تجهیزات ایمنی و اطفای حریق در شرایط ناایمنی هستند و برای همه آن‌ها دستورالعمل صادر کرده ایم.

بیش از هزار و ۵۰۰ ساختمان مسکونی در پایتخت شرایط ناایمنی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی داوری پایتخت در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان های تجاری و مسکونی در پایتخت گفت: ساختمان های قدیمی و بلندمرتبه در شهر تهران نیاز به اصلاح وضعیت دارند و براساس برآورد انجام شده بیش از هزارو 500 ساختمان به لحاظ ایمنی دچار اشکال هستند و سازمان آتش نشانی به دلیل خلاهای قانونی نمی تواند وارد عمل شود و بیشتر اقدامات به صورت دعوت است، بنابراین نیاز به تغییر قوانین است.
    وی در خصوص مراکز تجاری بلندمرتبه نیز گفت: به طور کلی 243 مرکز تجاری در شرایط بسیار حاد داشتیم که بخشی از آنها پلمپ شده اند وبخشی دیگر نیز اقدامات اصلاحی را شروع کردند اما ما راضی نیستیم و بایستی هرچه زودتر اقدامات ایمنی انجام و کامل شود.
    داوری افزود: متاسفانه خلا قوانین و مشکلات باعث شده است تا سازمان آتش نشانی اقدامات قانونی لازم را نداشته باشد اما ما هیچ وقت از تلاش دست برنخواهیم داشت و در طرحی جدید به عنوان طرح نظام بازرسی ایمنی در تلاش هستیم تا وضعیت ساختمان ها را به لحاظ ایمنی بررسی کنیم.
    وی گفت: در ساختمان های جدید ضوابط به طور جدی باید رعایت بشود در غیر این صورت پایان کار داده نمی شود اما موضوع مهم مجوز بهره برداری است یعنی تا قبل از اتمام اقدامات ایمنی نبایستی افراد در مجتمع های مسکونی ساکن شوند که متاسفانه مجوز بهره برداری هنوز تعریف نشده است.
    داوری در خصوص وضعیت ایستگاه های اتش نشانی پایتخت گفت: در حال حاضر 131 ایستگاه آتش نشانی در پایتخت داریم که به استانداردهای مورد نظر بسیار نزدیکیم و بهترین شاخصه زمان پاسخگویی در حادثه است یعنی از هنگامی که یک شهروند با سامانه 125 تماس می گیرد تا هنگام رسیدن به محل حادثه است که در دنیا بهترین استاندارد 6 دقیقه تعریف شده است.
    وی گفت: یک دقیقه زمان تماس و ردوبدل اطلاعات ، یک دقیقه اقدام ایستگاه برای آماده شدن و 4 دقیقه زمان رسیدن به محل حادثه است که در پایتخت این موضوع 6 دقیقه تا 6 دقیقه و 15 ثانیه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار