مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شهر جدید پرند:

استارت انتقال اضافه متقاضیان مسکن مهر پردیس به پرند زده شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شهر جدید پرند از آغاز اعطای واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی این شهر به متقاضیانی که بیشتر از سهمیه در شهر پردیس ثبت‌نام کرده بودند، خبر داد و گفت: ۲۵ نفر از متقاضیان مسکن مهر پردیس، برای تحویل مسکن مهر به شهر پرند آمده‌اند.

استارت انتقال اضافه متقاضیان مسکن مهر پردیس به پرند زده شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن وطن خواهی در حاشیه مراسم هفته فرهنگی شهر پرند و آغاز به کار سمپوزیوم‌های المان‌‌های هنری بوستان مشاهیر پرند با اشاره به اینکه در هفته دولت در شهریورماه امسال اعلام شده بود که 29 هزار واحد مسکن مهر پرند از 96 هزار و 80 واحد مسکونی باقی مانده است گفت: در شهریورماه امسال 3480 واحد مسکونی مهر افتتاح شد و در حال حاضر 25 هزار واحد مسکونی مهر باقی مانده است.

    وی افزود: برای افتتاح 16 هزار واحد مسکن مهر پرند در دهه فجر برنامه زمانبندی آغاز شده است، بنابراین اگر زیربناهای این تعداد واحدهای مسکن مهر تأمین شود، می‌توانیم امیدوار باشیم این تعداد واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد.

    وطن خواهی با اشاره به اینکه آماده‌سازی محوطه واحدهای مسکن مهر دو ماه طول می‌کشد، گفت: تعداد تحویل واحد مسکن مهر در دهه فجر به دستگاه‌های خدمات‌رسان‌ مرتبط است که اگر به وظیفه خود عمل کنند می‌توانیم تا دهه فجر 16 هزار مسکن مهر را تحویل دهیم، اما با تمام این تفاسیر به‌طور قطع به یقین 5500 واحد مسکن مهر تا دهه فجر تحویل مردم خواهد شد.

    مدیرعامل شهر جدید پرند با تأکید بر اینکه شهر پرند سهمیه بزرگی از پروژه مسکن مهر به خود اختصاص داده است، گفت: صحبت کردن از افتتاح 5500 واحد مسکونی مهر آسان است؛ چراکه برخی از شهرها کل سهمیه آنها از پروژه مسکن مهر تنها 4 هزار واحد مسکونی بود.

    وی با بیان اینکه افتتاح واحدهای مسکن مهر در این شهر مربوط به پروژه‌های مختلف و به خصوص فاز 6 این شهر است، گفت: دو سال پیش صحبت از واحدهای مسکونی فاقد متقاضی در شهر پرند مطرح شد و اعلام شد که در این شهر 6000 واحد مسکونی فاقد متقاضی وجود دارد درحالی‌که اگر سامانه مسکن مهر در این شهر به روز رسانی نشده بود، آمارها کمتر از این عدد می‌توانست باشد.

    مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه تعدادی از این واحدهای فاقد متقاضی را بر اساس تفاهم‌نامه با پیمانکاران مقرر شده بود به پرسنل و متقاضیان واجد شرایط واگذار شود، گفت: از این تعداد واحد مسکونی فاقد متقاضی 3000 واحد مسکونی به دلیل اینکه قرار شد به پیمانکاران واگذار شود، کسر شد، یعنی پروژه حصا و کیسون خودشان را متقاضی معرفی کردند.

    * انتقال متقاضیان بدون واحد مسکن مهر پردیس به پرند

    وطن خواهی با بیان اینکه تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس که پیش‌تر آورده خود را در حدود 20 تا 30 میلیون تومان واریز کرده بودند اما واحد مسکونی موردنظر برای آنها وجود نداشت، گفت: 25 نفر از متقاضیان بیش از تعداد سهمیه که آورده خود را واریز کرده بودند، چندی پیش برای دریافت واحدهای فاقد متقاضی به شهر پرند مراجعه کرده و اقدامات قانونی آنها انجام شده است.

    وی تأکید کرد: در راستای جابجایی متقاضیان مسکن مهر شهر پردیس که ثبت نامه کرده  و واحد مسکونی برای آنها وجود نداشت، قرار شد هزار نفر به هشتگرد و هزار نفر به پرند منتقل شوند.

    مدیرعامل شهر جدید پرند در خصوص متروی پرند نیز گفت: پروسه‌ای در حال پیگیری است و قرار است هفته آینده دوشنبه جلسه‌ای در شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با حضور وزیر، فرماندار، رباط کریم، فرمانده قرارگاه خاتم، تشکیل شود تا سیاست عمومی قرارگاه خاتم در پروژه متروی پرند مشخص شود؛ چراکه شهر جدید پرند اعلام کرده است که بخش عمده هزینه را تهاتر کند، اما سپاصد اعلام کرده که بیشتر نیازمند پول نقد است تا اینکه بخواهد از طریق تهاتر زمین هزینه‌های خود را تأمین کند.

    به گفته وی قرار است از فرودگاه امام تا فرودگاه پرند که طول آن 17 تا 19 کیلومتر است، انجام شود که البته کارهای ابنیه فنی و مازاد پروژه انجام شده است.

    وطن خواهی با بیان اینکه متروی پرند تنها پروژه‌ای است که معارض زمین ندارد، گفت: بستر راه آماده است و منتظر ریلینگ و تجهیزات هستیم که اگر تجهیزات فنی خریداری و نصب شود، بعد از 4 ماه اولین قطار می‌تواند وارد شهر پرند شود.

    *اجازه نمی‌دهیم افزایش قیمت مسکن مهر به مردم تحمیل شود

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا احتمال دارد افزایش قیمت مسکن مهر در شهر پرند برای متقاضیان صورت گیرد، گفت: به نظر نمی‌رسد چون مردم توانایی پرداخت ندارند، بنابراین تلاش می‌کنیم با ترفندهایی اجازه نمی‌دهیم افزایش هزینه به مردم تحمیل شود.

    مدیرعامل شهر جدید پرند افزود: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که اگرچه هزینه‌های ساخت و ساز بالا رفته و قیمت آسانسور از 30 میلیون تومان به 100 میلیون تومان رسیده است، به دوش مردم نباشد.

    وطن خواهی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا واحدهای مسکن مهر پرند سال آینده با اتمام می‌رسد یا خیر، گفت: شهریور سال آینده پروژه‌های مسکن مهر پرند به اتمام خواهد رسید اما روند سکونت در شهر پرند با سایر شهرها متفاوت است و نرخ خانه خالی در آن بیشتر است.

    وی در خصوص اینکه برخی از متقاضیان مسکن مهر علی‌رغم گذشت سکونت آنها در واحدهای مسکن مهر حتی بیشتر از 5 سال هنوز خود را مهرنشین می‌دانند گفت: برخی از واحدهای مسکن مهر از استحکام بنای بالایی هستند، بنابراین استفاده از عبارت مهرنشین زیاد جالب نیست.

    مدیرعامل شهر جدید پرند افزود: هنوز برخی از متقاضیان از ما تقاضای خدمات دارند و اگر آسانسور آنها خراب شود، از شرکت عمران درخواست کمک می‌کنند.

    همچنین در مراسم هفته فرهنگی شهر پرند که از 29 آبان تا 5 آذر ادامه دارد، پروژه بوستان مشاهیر که دارای 32 هکتار است و اعتباری در حدود 60 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است، با هدف هویت‌بخشی و ایجاد پل ارتباطی بین تاریخ و فرهنگ گذشته با حال و معرفی و پاسداشت مشاهیر ایران زمین در شهر پرند در حال انجام است.

    همچنین شرکت عمران پرند با هدف حمایت از ایده‌های نو، ارتقای کیفیت مجسمه‌سازی محیطی و ایجاد زمینه حضور فعال هنرمند مجسمه‌ساز، اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهر جدید پرند را برگزار می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار