مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی؛

مسکن اجتماعی منتظر تامین مالی است

عصر ساختمان:برنامه هابرای گروهک های کم درآمد تدوین شده و به محض تأمین مالی ، طرح مسکن اجتماعی اجرا می شود.

مسکن اجتماعی منتظر تامین مالی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صداو سیما، علی چگینی، گفت : بخش مسکن یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور است به طوری که اتفاقات صورت گرفته در بخش اقتصاد در این بخش مسکن نیز تاثیر می گذارد.

    وی افزود: دو تا سه سالی است که در رکود اقتصادی به سر می بریم و رشد اقتصادی صفر یا منفی بوده و گاهی هم رشد مثبت داشته است.

    چگینی تصریح کرد : امسال امیدواریم با تحرکاتی که در مجموعه اقتصادی صورت می گیرد در بخش مسکن نیز رونق دیده شود و از رکود کم کم خارج شود و اتفاقات خوبی در بخش مسکن بیفتد.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یکی از عواملی راد که باعث می شود هر بخش اقتصادی رونق بگیرد ، رشد تقاضا دانست و کفت: در سالهای اخیر تقاضای مسکن کم شده و قدرت خرید کاهش پیدا کرده است و سازندگان علاقه ای به ساخت و ساز نداشتتند و صدور پروانه های ساختمانی به شدت کاهش پیدا کرد.

    وی ادامه داد: یکی از سیاست هایی که در سال جدید بدنبال ان هستیم افزایش قدرت خرید مردم است تا با افزایش تسهیلات بانکی وارد بازار شوند تا تقاضا افزایش یابد.

    چگینی افزود : افزایش تقاضا به افزایش گردش مالی مسکن منجر می شود و سازندگان می توانند واحدهای مسکن خود را بفروش برسانند تا تقاضای ساخت و ساز افزایش یابد.

    چگینی تصریح کرد: وام هایی که در بخش مسکن ارایه می شود از بخش تولید و تولیدکنندگان و هم از خریدارن حمایت می کند و برای هر کدام بسته های جداگانه ای در بانک مسکن دیده شده است.

    مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود:افزایش قابل ملاحظه ای در سقف فردی وام ها ایجاد شده است و تا 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی را بسته به منطقه و شهر پرداخت می کند.

    وی تأکید کرد : سقف پرداخت برای ساخت و ساز افزایش پیدا کرده است زیرا وام ها انگیزه ای برای تحول بازار مسکن است.

    چگینی افزود : ممکن است بخش مسکن اوایل نیمه دوم سال جاری متحول شود و رونق در این بخش صورت می گیرد.

    وی تصریح کرد: در بخش خرید نرخ سود تسهیلات صندوق یکم 13 درصد با دوره بازپرداخت 12 ساله است که در این شرایط اقتصادی نرخ مناسبی خواهد بود اما کسانی که سقف وام را بگیرند بازپرداخت آن سنگین است.

    چگینی با بیان اینکه وام ها برای دهک چهارم به بالاست ، تأکید کرد : این وام ها برای گروه های میان درآمد است که هر دو نفر کار می کنند تا وام را بازپرداخت کنند و البته برنامه هایی هم برای کاهش بازپرداخت وجود دارد.

    وی افزود : گروه های دریافت وام را باید مشخص کنیم به طوری که برای گروه های کم درآمد باید کمک های بیشتری از سیستم دولتی و یارانه ای که در حوزه مسکن اجتماعی است ، صورت گیرد.

    چگینی افزود: 50 تا 60 صندوق به دنبال دریافت مجوز است و به بازار مسکن کمک می کند و برنامه ای برای بازار مسکن وجود دارد تا دوره بازپرداخت طولانی تر شود و نرخ سود هم پایین تر باشد.

    وی ادامه داد : برای افراد کم درآمد باید حمایت بیشتری از طرف دولت صورت گیرد و وام های ارزان قیمت داده شود به طوری که شاهد هستیم بخش زیادی از اعتبار به واحدهای مسکونی مهر تزریق می شود ، طبیعتا این اقدام اعتبار مجزایی می خواهد تا برای گروه های مسکن اجتماعی بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم که در برنامه های وزارت هم وجود دارد.

    چگینی تصریح کرد: جلساتی با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی داشتیم و تفاهمنامه ای تنظیم کردیم که منابع اعتباری را می آورند و با سازمان تأمین اجتماعی ، نهادهای حمایتی، بهزیستی، کمیته امداد برنامه ها تنظیم شده و کار تا حدودی شروع شده است اما برای گسترش آن را به دنبال تأمین مالی هستیم و امسال این موضوع را گسترش دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار