مدیران خودروعصر اعتبار

قالیباف:

آثار معماری بیشترین تأثیر را بر سبک زندگی مردم دارند

عصر ساختمان:شردار تهران گفت: بدون شک بیشترین تأثیر در سبک زندگی را آثار معماری برما خواهد گذاشت.

آثار معماری بیشترین تأثیر را بر سبک زندگی مردم دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های طرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12، اظهار داشت: بنده هشتم و نهم فروردین از این پروژه بازدید کردم و به شهردار منطقه 12 گفتم بهتر است به بهانه بازگشایی این چند معبر پروژه را در جمع صاحبنظران معماری و شهرسازی افتتاح کنیم.

    وی با بیان اینکه اهمیت معماری و شهرسازی بر کسی پوشیده نیست افزود: معماری جمعی از همه فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی، هنری، زیباشناختی و ذوق و سلیقه را در خود جای داده و آنها را دریک اثر به‌وجود می‌آورد تا در انسان‌ها برای قرن‌ها اثرگذار باشد.

    شهردار تهران تصریح کرد: امروز نیز بدون شک بیشترین تأثیر در سبک زندگی همین آثار و معماری را بر ما خواهد گذاشت و آینده ما را رقم خواهد زد. وقتی با موضوعی به این مهمی روبرو هستیم که گذشته، حال و آینده ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌طلبد همه ما دست به دست هم دهیم و با کمک صاحبنظران این عرصه اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام دهیم. ما نیز دنباله‌روی پیش قراولان این عرصه خواهیم بود.

    وی افزود: حدود 6 سال قبل بود که بنده در منطقه 12 به این فکر افتادم که باید اقدامی جدی برای این بخش از شهر انجام دهیم. زمانی که در نیروی انتظامی بودم و بخشی از ساختمان‌های میدان مشق در اختیار نیروی انتظامی بود متوجه شدم این ساختمان‌ها تبدیل به انبار شده‌اند و این سوال به ذهنم رسید که چرا چنین ساختمان‌های با عظمت و با سابقه‌ای باید به این وضعیت تبدیل شوند.بنابراین تصمیم به تخلیه و واگذاری آنها گرفتم.

    قالیباف بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و خلل‌های جدی در روند زندگی مردم این منطقه اصلاً قابل قبول نبود از این رو مصمم شدیم طرحی با عنوان ارتقای زندگی در منطقه 12 در دستور کار قرار دهیم در این راستا با برخی افراد جلسه کارشناسی با افراد مختلف برگزار کردم و ساعت‌ها به حرف متخصصین این حرفه گوش دادم.

    وی با بیان اینکه کار را با جدیت آغاز کردم و بخشی از وقت خود را برای این منطقه صرف کردم، تصریح کرد: در این زمینه مطالعه جدی صورت گرفت اما کارهای صورت گرفته درصد ناچیزی است که باید در این منطقه انجام شود.

    شهردار تهران ادامه داد: بنده از آن مدیرهایی هستم که هیچگاه مشکلات را به مردم منتقل نکردم زیرا معتقدم حرفی که بین مسئولان باید بیان شود دلیلی ندارد سیاسی شده و یا در روزنامه‌ها منتشر شود. مردم باید نتیجه آن را ببینند، لمس کنند و بعد قضاوت کنند.

    وی با اشاره به اینکه نمی‌خواهم لب به گلایه بگشایم، گفت: تقاضای ما این است که صاحبنظران و رسانه‌ها با دانش و پیشنهادهای خود و همچنین انتقادهای مشفقانه‌شان به ما کمک کنند. البته ما انتقاداتی نیش‌دار را هم قبول می‌کنیم تا بتوانیم کار را با کمترین اشکال پیش ببریم.

    قالیباف اظهار داشت: برای پیاده‌راه‌سازی خیابان 15 خرداد مخالفان زیادی حتی از عالی‌ترین مراجع وجود داشت اما چند روز بعد از اتمام پروژه همه کسانی که با انجام این کار مخالف بودند و قصد تجمع مقابل شهرداری داشتند با پلاکاردهایی از ما تشکر کردند. من برای انجام این کار مصمم بودم زیرا مشورت‌های لازم صورت گرفته و معتقد بودم لازم است نگرشمان را به صحنه اداره شهر عوض کنیم.

    وی ادامه داد: طی 5-6 سال اخیر مطالبات مردم و کسبه برای اینکه به این امور سرعت دهیم چند برابر شده است و ما نیز می‌خواهیم این بافت تاریخی را احیا کنیم. در چند سال اخیر به موضوعاتی از جمله معماری و نمای ساختمان‌ها و همچنین پروانه ساخت ورود کرده‌ایم و سه کمیته با افراد صاحب نام تشکیل داده‌ایم تا شاهد آثار خوبی در شهر باشیم. حرفمان این است که نباید کوچه و محله‌ای وجود داشته باشد که پای فکر یک اندیشمند مرتبط با کار وجود نداشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو