مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

افزایش دو برابری قیمت اجاره مسکن در تهران

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش دو برابری قیمت اجاره مسکن در تهران خبر داد.

افزایش دو برابری قیمت اجاره مسکن در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری با انتقاد از افزایش چشمگیر نرخ اجاره بها در کشور به ویژه کلانشهرها، گفت: در شرایط کنونی قیمت اجاره بها در کلانشهرها به ویژه پایتخت افزایش چشمگیر داشته و امروز اجاره نشینان برای اجاره به مسکن کوچک دچار مشکلات مالی بسیاری هستند.

    افزایش دو برابری قیمت اجاره مسکن در تهران

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی قیمت اجاره مسکن در تهران به صورت متوسط دو برابر افزایش پیدا کرده و این مسئله نشأت گرفته از نگاه سودجویانه مالکان است.

    مالکان و صاحبان املاک، به میزان افزایش قیمت ملک خود، نرخ اجاره بها را نیز بالا می برند و در این روند به تاب آوری اقتصادی مستأجران توجه نمی کنند
    وی گفت: مالکان و صاحبان املاک، به میزان افزایش قیمت ملک خود، نرخ اجاره بها را نیز بالا می برند و در این روند به تاب آوری اقتصادی مستأجران توجه نمی کنند.

    سوء استفاده دو سویه مالکان از اجاره مسکن

    بهادری افزود: امروز مالکان به دنبال سوء استفاده مالی دو سویه هستند، به طوری که آن ها با وجود آنکه قیمت و ارزش ملکشان بسیار بالا رفته، از بخش اجاره بها نیز به سودهای هنگفتی دست پیدا می کنند.

    نظارت و بازرسی حلقه مفقوده حوزه اجاره است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نظارت و بازرسی حلقه مفقوده حوزه اجاره است، گفت: مجلس بارها اعلام کرده که سازمان های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی به پرونده قیمت اجاره بها ورود کند و با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

    برای میزان اجاره مسکن باید سقف تعیین شود

    وی ادامه داد: در شرایط کنونی متولیان حوزه مسکن و سازمان های نظارتی باید برای میزان اجاره مسکن سقف تعیین کنند، تا مالکان سودجو قادر به سوء استفاده از مستأجران نباشند.

    نرخ اجاره بها باید به صورت سالیانه به میزان تورم بالا رود

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من نرخ اجاره بها به صورت سالیانه حداکثر باید به میزان تورم بالا رود، البته میزان تورم نیز بسیار بالا است و باید تمهیداتی اندیشیده شده تا قیمت ها پایین تر اعلام شود./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار