مدیران خودروعصر اعتبار

نرخ سوئیت‌های دانشجویی در امیرآباد، فرهنگی‌ترین محله ‌تهران

عصر ساختمان- محله امیرآباد از قدیم پیوند عمیقی با زیست دانشجویی داشته است. دانشکده‌های مختلفی از دانشگاه تهران مانند دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد، دانشکده مدیریت، پردیس شماره ۲ دانشکده‌های فنی، دانشکده فیزیک و دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی در این محله قرار گرفته‌اند. به علاوه دانشگاه تربیت مدرس، ورزشگاه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران و خوابگاه‌های دانشجویی هم در این محدوده واقع شده‌اند.

نرخ سوئیت‌های دانشجویی در امیرآباد، فرهنگی‌ترین محله ‌تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، بنابراین می‌توان گفت بخش عمده بافت این محل دانشجویی است. به طور کلی می‌توان گفت امیریه محله‌ای فرهنگی است و ساکنین آن از طبقه متوسط هستند.

    این محله کافه‌های و رستوران‌های متعددی با قیمت مناسب هم دارد که پاتوق دانشجویان هستند و از این رو رهن اجاره و آپارتمان در امیرآباد از گزینه‌های مناسب برای دانشجویان محسوب می‌شود.

    اصلا نام خیابان کارگر شمالی که خیابان اصلی امیرآباد محسوب می‌شود در گذشته، خیابان دانشگاه تهران بوده است. چرا که اراضی این محله متعلق به دانشگاه تهران و یا جزو اراضی اهدایی این دانشگاه به دیگران است. بعد از انقلاب 57، به خاطر تظاهرات سیاسی دانشجویان دانشگاه تهران و شعار دادن در حمایت از کارگران، این خیابان به کارگر شمالی تغییر نام داد. دکتر محمد خالقی مقدم، جامعه شناس شهری می‌نویسد: « امیرآباد، یک محله پر مدنیت ایرانی است که به خاطر ویژگی‌های علمی-فرهنگی‌اش تنها پایتخت فرهنگی ایرانیان می‌باشد و هیچ نوع میراث فرهنگی ایرانیان که در تاریخ فرهنگی آنان ثبت شده است و یا در اسناد و مدارک تاریخی-فرهنگی وجود دارد نمی‌تواند با امیرآباد رقابت کند. نظیر محله‌های ربع رشیدی تبریز و یا محله جندی شاپور خوزستان و یا نظامیه اصفهان در محلۀ دارالبطیخ این شهر و یا محلۀ مدارس متعدد سلطانیه و غیره... که همگی ثبت تاریخی و فرهنگی شده‌اند.»

    کتابفروشی‌ها، انتشارات، پارک لاله، کافه‌ها، رستوران‌ها و خیابان‌های امیرآباد، همه و همه پر از خاطرات دانشجویی است. بزرگ‌ترین اعتراضات و تجمعات دانشجویی در گذشته هم در همین حوالی شکل گرفته است. کوی دانشگاه هم که از بناهای مهمی است که در سال 1328 ساخته شده، در انتهای کارگر شمالی (امیرآباد شمالی) قرار گرفته و یکی از 13 خوابگاه دانشجویی دانشگاه تهران و اینطور که گفته می‌شود بزرگترین مجموعه خوابگاه دانشجویی در خاورمیانه‌ است. با این حال کسانی که تمایل به سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی ندارند، می‌توانند به رهن و اجاره آپارتمان در امیرآباد فکر کنند. اما باید دید که نرخ اجاره در این محله با بودجه‌های دانشجویی متناسب است یا نه.

    سوئیت‌های 30 تا 40 متری

    سوئیت‌ها از گزینه‌هایی هستند که دانشجویان عموما به سراغ آنها می‌روند. برای مشاهده نرخ رهن و اجاره آپارتمان در امیرآباد می‌توانید در بخش املاک سایت دیوار جست و جو و آگهی‌‌ها را بررسی کنید. سوئیت 35 متری ساخت سال 76، با 20 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت ماهانه، اجاره داده می‌شود. این واحد کابینت هایگلس، سرویس ایرانی و فرنگی، بالکن و کف سرامیک دارد. برای 30 متری ساخت سال 76 هم 15 میلیون ودیعه و یک میلیون و 200 هزار تومان اجاره درخواست شده است که به نسبت باقی آگهی‌ها قیمت بهتری دارد. مثلا یک 30 متری دیگر با 20 سال قدمت، 20 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره لازم دارد. البته به گفته مالک این واحد بسیار لوکس و شیک است اما به نظر نمی‌رسد که بازسازی شده باشد.

    واحدهای 40 تا 50 متری

    تعداد آگهی‌ها برای واحدهای در متراژ 40 تا 50 متر محدود است. اما بر طبق این آگهی‌ها می‌توان گفت با 40 میلیون تومان ودیعه باید 2 میلیون تومان اجاره برای یک واحد 50 متری در امیرآباد پرداخت کنید. مثلا یک 50 متری یک خوابه و ساخت سال 82، 40 میلیوت تومان ودیعه و یک میلیون و 850 هزار تومان اجاره لازم دارد. این واحد در طبقه پنجم واقع شده و انباری و آسانسور هم دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار