مدیران خودروعصر اعتبار

علت افزایش نرخ مسکن در شهرکرد چیست؟

عصر ساختمان- سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پنج شهر در کشور شامل شهرکرد، کرمانشاه، همدان، سنندج و اراک بیشترین قیمت مسکن را با توجه به شاخص جمعیتی دارند.

علت افزایش نرخ مسکن در شهرکرد چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابراهیم علیرضایی با بیان این‌که مطالعات لازم  برای به دست آوردن بیشترین قیمت مسکن در ایران را انجام شده است، افزود: تهران بیشترین قیمت و ایلام کمترین قیمت مسکن را در کشور دارند و در چهارمحال و بختیاری به‌علت نبود سرمایه‌گذاری در بخش  صنعت و صنایع تبدیلی پیشرفته در کشاورزی و دامداری پول‌های سرگردان در بخش مسکن هزینه می‌شود و همین امر موجب شده تا شهرکرد یکی از پنج شهر کشور باشد که دارای بیشترین قیمت در مسکن باشد.

    وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نرخ مسکن در سطح استان هفت تا هشت درصد و در شهرکرد 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

    سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین قیمت مسکن در شهرکرد پس از گرانی قیمت ارز و اعمال تحریم‌ها علیه ایران، نسبت به ابتدای سال 15 درصد رشد داشته است.

    علیرضایی با بیان این‌که پنج کلان شهر کشور معاملات مسکن و زمین را در سامانه ثبت معاملات ثبت می‌کنند و قابل مشاهده است، افزود: این امر موجب کنترل قیمت شده و بنگاه‌های املاک موظف هستند همه معاملات خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

    وی ادامه داد: پیگیر راه‌اندازی این سامانه در چهارمحال و بختیاری هستیم که این امر نیازمند تأمین اعتبار بوده اما اگر انجام شود یقیناً بازار مسکن از نظر ثبات قیمت به یک نقطه واحد می‌رسد و این ضرورت احساس می‌شود.

    سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص پیش‌بینی قیمت زمین و مسکن در سال آینده، گفت: اگر قیمت ارز، سکه و حامل‌های انرژی و ... که بر بازار مسکن تأثیر دارند، افزایش پیدا نکند، قطعاً بازار مسکن ثابت می‌ماند.

    علیرضایی گفت: بازار تقاضا و عرضه بر نوسانات قیمت زمین و مسکن موثر است و زمانی که تقاضا بالا رفته قیمت نیز بالا می‌رود و هر زمان قیمت ارز و طلا افزایش یافت در مرحله بعدی مسکن گران شد، چون همگان به سمت خرید مسکن روی آوردند که در شهریور و مهر ماه امسال نرخ مسکن در استان بیش از پیش بود و هم‌اکنون به نسبت ماه گذشته ثابت مانده است.

    وی در خصوص نقش مشاوران املاک در افزایش نرخ زمین و مسکن خاطرنشان کرد: این قشر آنچنان به قیمت مسکن و زمین دامن نمی‌زنند اما اداره‌کل راه و شهرسازی نیز باید تعامل بیشتری با آنان داشته باشد  که یقیناً این مهم را پیگیری خواهیم کرد تا قیمت مسکن منطقی‌تر شود.

    سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هم‌اکنون در شهرکرد در خیابان دانسشرا قیمت هر متر مربع زمین یک تا یک و نیم میلیون تومان است که پائین‌ترین قیمت مسکن را در این شهر دارد و در خیابان کاشانی نیز در کوچه‌ها قیمت هر متر مربع زمین  چهار تا پنج میلیون تومان و در املاک «برخیابان» برای هر مترمربع 10 تا 12 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار