مدیران خودروعصر اعتبار

الزامی شدن رعایت دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی برای تمامی ساختمان‌های تهران

عصر ساختمان- معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اجباری شدن رعایت ضوابط ایمنی و آتش نشانی برای تمامی ساختمان‌های تهران خبر داد.

الزامی شدن رعایت دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی برای تمامی ساختمان‌های تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمود قدیری در این باره گفت: در گذشته مصوبه‌ای وجود داشت که براساس آن ساختمان‌های بلندمرتبه ملزم به دریافت تائیدیه ایمنی از سوی آتش نشانی شده بودند که این مصوبه در سال 95 تغییر کرد و طبق آن تمامی ساختمان‌های شهر تهران ملزم به رعایت ضوابط و دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی شدند.

    وی با اشاره به امضای توافق‌نامه میان معاونت خدمات شهری شهرداری و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران اظهارکرد: بر اساس این تفاهم نامه تمامی ساختمان‌های شهر تهران مشمول رعایت ضوابط ایمنی و آتش نشانی شدند و در صورتی که ضوابط مربوطه رعایت نشود، تا زمان رفع اشکالات جواز ساخت و ساز برای ساختمان صادر نخواهد شد.

    معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این مقررات مربوط به ساختمان هایی است که اقدام به دریافت جواز ساخت کرده‌اند، گفت: البته در اقدامی دیگر و برای کاهش مراجعات دیگر، نیازی به مراجعه به آتش نشانی نیست؛ بلکه هنگام مراجعه مالک و پیمانکار به شهرداری برای اخذ مجوز از طریق شبکه ارتباطی مدارک و نقشه‌ها از سوی کارشناسان آتش نشانی نیز رصد شده و در صورتی که این ضوابط در ساختمان ها رعایت نشود، تا زمان رفع نواقص و مشکلات جواز و تائیدیه نهایی صادر نخواهد شد.

    قدیری اضافه کرد: البته ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌ها برای ساخت باید تائیدیه‌های لازم را با مراجعه به آتش نشانی و اخذ استعلام های لازم دریافت کنند؛ اما برای دیگر ساختمان‌هایی که بیش از 90 درصد ساختمان‌های تهران را شامل می‌شود، چنین روندی لازم نیست و همانطور که گفتم آتش نشانی از طریق سیستمی مشترک با شهرداری بر آن نظارت خواهد کرد.

    وی درباره اینکه آیا این طرح اجرایی شده یا خیر نیز به ایسنا افزود: توافقات لازم در این زمینه انجام شده و در حال طی مراحل پایانی در مورد پیوست‌ها هستیم که با طی مراحل پایانی و اعلام دستورالعمل ها به دفاتر خدمات الکترونیک شهر، طبق برنامه ریزی‌ها از نیمه دوم آذرماه این مقررات اجرایی خواهد شد.

    به گفته معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اجرای این مقررات ایمنی تمامی ساختمان ها در تهران ارتقاء یافته و تجهیزات و امکانات اطفای حریق در آنها اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار