مدیران خودروعصر اعتبار

ایجاد خانه‌های کوچک برای معلولان ذهنی

عصر ساختمان- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی منازل مسکونی معلولان در نظر گرفته شده است، گفت: ایجاد خانه‌های کوچک برای معلولان ذهنی در دستور کار است.

ایجاد خانه‌های کوچک برای معلولان ذهنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حسین نحوی‌نژاد در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، اظهار داشت: مستمری مددجویان در سال 96، 3.5 برابر افزایش یافت درحالی‌که در سنوات گذشته 10 یا 20 هزار تومان زیاد می‌شد.

    وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا سال 97، 330 هزار نفر از پشت‌ نوبتی‌ها تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند، این در حالی است که ابتدای امسال بیش از 500 هزار نفر به افراد تحت پوشش اضافه شده‌اند.

    نحوی‌نژاد در مورد خانه‌های کوچک افزود: با جلب مشارکت نهادهای بین‌المللی، بیش از 100 نفر از مدیران و کارشناسان را آموزش داده‌ایم و تاکنون 50 خانه کوچک در 15 استان ویژه معلولان ذهنی ایجاد شده است که 550 نفر در این خانه‌ها زندگی می‌کنند.

    معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه یارانه مراکز غیردولتی 20 درصد افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر افزایش یارانه در سال آینده، با توجه به تورم امسال، دولت همکاری‌های لازم را برای جبران هزینه‌های این مراکز انجام خواهد داد.

    وی در مورد آمار معلولان پشت نوبتی گفت: بر اساس سامانه اطلاع‌رسانی بهزیستی، نیازهای افراد در این سامانه تغییر می‌کند به طوری که در حال حاضر از یک میلیون پشت نوبتی با پوشش بیش از 500 هزار نفر، تعداد آنها به 500 هزار نفر رسیده که 100 هزار نفر نیز با توجه به نیاز به خدمات بهداشتی، به این تعداد اضافه شده‌اند و حدود 600 هزار معلول پشت نوبتی داریم البته عمده پشت نوبتی‌ها به دلیل مستمری بوده است.

    نحوی‌نژاد گفت: تاکنون برای تأمین سمعک به خارج از کشور وابسته بودیم و در داخل تولید نمی‌شد اما به تازگی متخصصین داخلی توانسته‌اند سمعک را تولید کنند که به زودی روانه بازار خواهد شد و به نظر می‌رسد با این تولیدات، پشت‌نوبتی‌ها کاهش پیدا کند.

    وی به هزینه سمعک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حداقل 300 و حداکثر 20 میلیون تومان قیمت سمعک در کشور است که سمعک‌های تولید داخل یک سوم حداقل قیمت را می‌توانند داشته باشند.

    معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 340 هزار معلول در روستاها و مراکز صعب‌العبور تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند، گفت: قصد داریم تعداد این افراد را در سال جاری افزایش دهیم.

    نحوی‌نژاد به ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول اشاره کرد و گفت: قصد داریم اقداماتی در جهت مناسب‌سازی منازل مسکونی معلولان انجام دهیم به طوری که امسال 30 میلیارد تومان برای مناسب‌سازی منازل در نظر گرفته‌ایم تا آنهایی که نمی‌توانند از مسکن استفاده کنند، حداقل منازل مناسب‌سازی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار