مدیران خودروعصر اعتبار

فعالسازی و پویا نمودن صنعت ساختمان

عصر ساختمان- جلسه ای با حضور مدیر شعب استان چهار محال و بختیاری با جمعی از انبوه سازان فعال استان با هدف تحکیم روابط و تعامل بیشتر با انبوه سازان و بررسی مسائل و مشکلات احتمالی در حوزه ساخت و ساز مسکن برگزار شد.

فعالسازی و پویا نمودن صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، در ابتدای جلسه محسن ربانی یکتا، مدیر شعب استان ضمن عرض خوش آمدگویی و خیرمقدم خدمت مدعوین، اعیاد میلاد رسول اکرم (ص) و امام صادق ( ع) را به حاضرین در جلسه تبریک گفت. ربانی اظهار نمود: از آنجایی که اقتصاد کشور تا حد زیادی به صنعت ساختمان و مسکن وابسته است، هدف از برگزاری این نشست با انبوه سازان ایجاد تعامل و پویا نمودن بخش ساخت و ساز است. ربانی با اشاره به اینکه رکود مسکن در سالهای اخیر، سایر بخشها را تحت تاثیر قرار داده، تاکید نمود: می توان با مشارکت و تعامل بیشتر با انبوه سازان به رونق اقتصادی استان و کشور کمک نمود.

    مدیر شعب استان گفت: بانک مسکن به عنوان یکی از متولیان مسکن در کشور ، با قدمتی نزدیک به 80 سال، در اعطای تسهیلات با شرایطی رقابتی به انبوه سازان ، پیمانکاران و فعالان حوزه ساخت و ساز و مسکن همیشه پیشرو بوده است. وی افزود: امید است این جلسات منشاء همکاری و تعامل بیشتر بانک و تمامی انبوه سازان و پیمانکاران شود و در نتیجه این همکاری بیشتر، تصمیمات و رویکردهای جدیدی برای فعالسازی و پویا نمودن صنعت ساختمان در استان اتخاذ شود.

    در ادامه جلسه، رییس دایره امور اعتباری مدیریت، نجفقلی پورسلیمان به شرح انواع تسهیلات بانک مسکن در حوزه ساخت و ساز و خرید مسکن پرداخت . وی با اشاره بر اینکه رویکرد بانک احیای بافت فرسوده می باشد ، تاکید نمود: با استفاده از مزیت های تسهیلات بافت فسوده، فرصت مناسبی برای کمک به عمران و آبادانی استان ایجاد شده و همچنین این تسهیلات می توانند کمک شایانی به مصرف کننده اصلی نمایند. پورسلیمان نیز از اعلام آمادگی دایره امور اعتباری مدیریت جهت ارایه مشاوره و راهکارهای مناسب به انبوه سازان جهت استفاده بهینه از خدمات و تسهیلات بانک مسکن خبر داد.

    در ادامه جلسه برخی از انبوه سازان ضمن تشکر از بانک مسکن جهت برگزاری این جلسه به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.انبوه سازان حاضر در جلسه ضمن اذعان به تمایل همکاری با بانک مسکن به موانعی چون: زمانبر بودن و پر هزینه بودن فرآیند اخذ پروانه ساخت و پایانکار با توجه به تورم اقتصادی- قوانین جدید و سخت گیرانه سازمان بازرسی در خصوص محدودیت تراکم مازاد بر سطح که قیمت تمام شده مسکن را بالا می برد- قدیمی بودن طرح تفصیلی شهر شهرکرد و عدم تناسب بین سقف تسهیلات و قیمت تمام شده مسکن اشاره نمودند.

    در ادامه جلسه چندی از انبوه سازان اظهار نمودند: برای کمک بیشتر به پویایی صنعت ساخت و ساز در استان، پیشنهاد می شود، کمیته ای تشکیل شود و در جلسات آن، علاوه بر بانک مسکن و انبوه سازان، نمایندگانی از شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره کل راه و شهرسازی ، استانداری، سازمان بازرسی، سازمان نظام مهندسی و سایر سازمانهای زیربط حضور داشته باشند تا به مشکلات و مسائل حوزه ساخت و ساز بهتر پرداخته شود.

    همچنین درخواست کردند، با توجه به قیمت تمام شده ساخت مسکن در بازار، بانک مسکن در خصوص سقف تسهیلات و شرایط اعطای تسهیلات به انبوه سازان مساعدت بیشتری داشته باشد. تا انبوه سازان نیز ترغیب به استفاده از این تسهیلات شوند.

    در پایان جلسه مدیر شعب استان، ضمن تشکر از انبوه سازان حاضر در جلسه و ارایه پشنهادت و انتقادات ارزنده ، گفت: رفع مشکلات بیان شده و کمک به بهبود وضعیت ساخت ساز در استان مستلزم هم اندیشی و پیگیری بیشتر و تشکیل کارگروهی با انبوه سازان و نماینده سازمانهای زیربط می باشد، و امیدواریم در جلسات آتی، شاهد پیشرفت مثبتی در حل مشکلات ساخت و ساز باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار