مدیران خودروعصر اعتبار

۶هزار کلاس درس نیازمند هوشمندسازی است

عصر ساختمان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: مسکن مهر قزوین (مهرگان) به ۳۷ مدرسه شامل ۴۶۸ کلاس درس با زیربنای ۶۵ هزار و ۶۴۰ مترمربع نیاز دارد.

۶هزار کلاس درس نیازمند هوشمندسازی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دانا، عسگر علی جوانبخت اظهار کرد: حدود 9400 کلاس درس در استان قزوین وجود دارد که بیش از 3 هزار کلاس درس در سطح استان هوشمند سازی شده و حدود 6 هزار کلاس درس دیگر باقی مانده است.


    وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز، برای هوشمند سازی هر کلاس درس 15 میلیون تومان نیاز است؛ این در حالی است که اعتبار تخصیص یافته برای این بخش بسیار ناچیز است اما به طور کلی در هر مدرسه جدیدی که ساخته می‌شود دو تا سه کلاس هوشمندسازی صورت می‌گیرد.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان عنوان کرد: مسکن مهر قزوین (مهرگان) به 37 مدرسه شامل 468 کلاس درس با زیربنای 65 هزار و 640 مترمربع نیاز دارد.

    مشارکت 70درصدی خیرین استان در مدرسه‌سازی
    وی تصریح کرد: مسکن مهر تاکستان نیز به 4 پروژه با 72 کلاس درس، البرز به دو مدرسه با 36 کلاس درس و مسکن مهر آبیک نیز دو پروژه با 36 کلاس درس نیاز دارد.

    جوانبخت عنوان کرد: در شهرک‌های اقماری استان همچون محمودآباد به سه پروژه و در شهرهای ناصرآباد، اقبالیه، بیدستان، شریف‎آباد و همچنین شهرک دانش ناصرآباد هر کدام به دو فضای آموزشی نیاز دارند.

    وی تصریح کرد: امسال احداث یک مدرسه در شهر اقبالیه را شروع خواهیم کرد همچنین یک پروژه در شهرک دانش ناصراباد در حال انجام است؛ ضمن اینکه در حال انجام مقدمات لازم برای احداث یک مدرسه 9 کلاسه با مشارکت یکی از خیرین نیکوکار در شریف آباد هستیم.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: برای احداث مدارس مورد نیاز در استان مکاتباتی با استاندار قزوین و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و همچنین سازمان برنامه بودجه کشور انجام شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مدارس مورد نیاز ساخته شوند.

    وی در پایان با اشاره به مشارکت 70 درصدی خیرین استان در امر مدرسه سازی گفت: خیرین نیکوکار استان قزوین به لحاظ ریالی در 30 درصد پروژه‌ها مشارکت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی