مدیران خودروعصر اعتبار

پیشرفت ۴۵ درصدی طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی

عصر ساختمان- دبیر اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و براساس برنامه سال ۱۳۹۷، اکنون با پیشرفت ۴۵ درصدی روبه‌رو هستیم.

پیشرفت ۴۵ درصدی طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالله فاضلی درباره آخرین وضعیت طرح تعادل‌بخشی اظهار کرد: در شرایط فعلی با دیون ناشی از عدم تخصیص اعتبارات در سال 1395 – 1396 مواجهیم و در سال 1397، اگرچه میزانی از اعتبارات اختصاص پیدا کرده، اما کل اعتبارات 50 درصد کاهش یافته است که این موضوع نیز روند اجرای کار را کند کرده است.

    وی درباره انسداد چاه‌های غیرمجاز در کشور نیز اعلام کرد: روند اجرای این طرح، 45 درصد پیشرفت داشته و تاکنون حدود 7800 حلقه چاه در کشور مسدود شده است که براساس تدابیر در نظر گرفته شده برای سال 1397، باید 15 هزار حلقه چاه را مسدود کنیم.

    دبیر اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: کل چاه‌هایی که در ایران وجود دارد، با احتساب چاه‌های حریمی که کنار رودخانه‌ها قرار گرفته، 320 هزار حلقه چاه است که از این تعداد، 100 هزار حلقه چاه مشمول قانون تعیین و تکلیف است.

    به گفته فاضلی، براساس اقدامات صورت گرفته تاکنون 30 هزار حلقه چاه پر شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار شده که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه تا پایان برنامه ششم 180 هزار چاه دیگر را پر کنیم.

    چندی پیش نیز میبدی - مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو - درباره اجرای قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری، اظهار کرد: تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی در تمام استان‌ها، تهیه فهرست چاه‌های حفر شده فاقد پروانه تا قبل از پایان سال 1385، ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی اینترنتی تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه و تهیه دستورالعمل‌های مورد نیاز برای تشریح نحوه تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری، از جمله اقدام‌های انجامی در این زمینه است.

    وی با اشاره به رسیدگی به وضعیت چاه‌های فاقد پروانه در دو محدوده "الف" و "ب" هم گفته بود: در محدوده‌های مطالعاتی"الف" که دارای ظرفیت آب قابل تخصیص برای تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری حفر شده تا پایان سال 1385 هستند و مصارف فعلی مجاز کشاورزی کمتر از آب قابل برنامه‌ریزی دشت است، حداکثر تا سقف 50 درصد آب‌دهی زمان بازدید، پیشنهاد آب‌دهی خواهد شد؛ هم‌چنین پروانه برای اینگونه چاه‌ها با حداکثر آب‌دهی 18 لیتر در ثانیه بلامانع اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار