مدیران خودروعصر اعتبار

عامل رکود ساخت و ساز در بافت های فرسوده چیست؟

عصر ساختمان- رئیس اداره راهبری دفاتر خدمات نوسازی در سازمان نوسازی شهر تهران گفت: رکود موجود در بازار مسکن و پرداخت نشدن تسهیلات ارزان قیمت عامل کاهش تمایل سرمایه گذاری، سرمایه گذاران در این محدوده است.

عامل رکود ساخت و ساز در بافت های فرسوده چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیوان خلیجی رئیس اداره راهبری دفاتر خدمات نوسازی در سازمان شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه موضوع شاخص کیفی ساخت و ساز در محدوده بافت فرسوده تحت تأثیر اجرای این بسته تشویقی ارتقا پیدا کرد، اظهار داشت: مولفه‌های کیفی نیز تحت تأثیر اجرای نصفه بسته تشویقی جدید توانسته دستیابی به کیفیت‌های ابتدایی بویژه حد نصاب قطعه مناسب را تا اندازه قابل توجهی فراهم کند، هر چند بسیاری از صاحب نظران کیفیت را در این موضوع به مولفه‌های دیگر نظیر شیوه ساخت و ساز، استفاده از مصالح مناسب و فناوری‌‌های نوین تسری می‌دهند.

    وی افزود: به نظر می‌رسد در بعدکمی به دلایل متعددی که عمده آن‌ها رکود موجود در بازار مسکن "عدم در اختیار داشتن نقدینگی مناسب به علت عدم فروش واحدهای احداثی در سالیان گذشته" و همچنین پرداخت نشدن تسهیلات ارزان قیمت در سال 94 است که به شدت از سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده کاسته شده است.

    خلیجی تصریح کرد: ساخت و ساز در بافت فرسوده نیازمند برخی اقدامات در راستای اصلاح زیرساخت‌ها همچون تعرض گذرهاست که مداخله مدیریت شهری و دولت را می‌طلبد.

    رئیس اداره دفاتر خدمات نوسازی درسازمان نوسازی شهر تهران در پایان گفت: به نظر می‌رسد مداخله دولت و شهرداری‌ها از طریق تضمین خرید واحدهای تولیدی، تهاتر موجود با زمین‌های در اختیار شهرداری‌ها و دولت یا تهاتر واحدها با عوارض صدور پروانه و استفاده از واحدهای ایجاد شده به منظور جابه‌جایی املاک معارض اجرای طرح‌های توسعه شهری، می‌تواند منجر به رشد کمی نوسازی این بافت‌ها شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو