مدیران خودروعصر اعتبار

تکلیف بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز نیازمند فعال شدن بخش خصوصی در حوزه مسکن هستیم، تا عملا شاهد کاهش قیمت ها باشیم در غیر این صورت امیدی نمی توان به کاهش قیمت مسکن در ماه ها و سال های آتی داشت.

تکلیف بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، با اشاره به وضعیت و فرآیند ساخت مسکن در کشور، گفت: متأسفانه تاکنون طرح و استراتژی جامعی در کشور برای حوزه مسکن تدوین نشده است.

    تکلیف بنیاد مسکن برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی

    نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه آمده است که حدود 200 هزار مسکن توسط بنیاد مسکن ساخته شود، همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف به نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در کشور است.

    ساخت 900 هزار واحد مسکن با کمک دولت و بخش های خصوصی
    دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شده که در طول مدت قانون برنامه، حدود 900 هزار واحد مسکن با کمک بخش های خصوصی و بخش های مختلف بسازد

    بنایی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شده که در طول مدت قانون برنامه، حدود 900 هزار واحد مسکن با کمک بخش های خصوصی و بخش های مختلف بسازد.

    تأخیر دو ساله دولت برای اجرای قانون جامع مسکن

    وی ادامه داد: متأسفانه با گذشت حدود دو سال از اجرای قانون برنامه ششم توسعه، این قانون اجرایی نشده است که علت این مسئله عدم توجه برخی از وزرا و مسئولان به طرح جامع مسکن مندرج در برنامه ششم است.

    بنیاد مسکن تنها 86 هزار مسکن ساخته است

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متأسفانه بنیاد مسکن نیز از برنامه های خود بسیار عقب است، به طوری که بر اساس آمارها این سازمان در سال 96 تنها 86 هزار مسکن ساخته است که این نشان می دهد که بنیاد حدود 120 هزار واحد از برنامه عقب است.

    بنایی ادامه داد: شرایط کنونی حوزه مسکن کاملا به ضرر مصرف کننده است و یک زوج جوان امروز دیگر توان خرید یک مسکن را نیز ندارند، بر اساس گزارش ها در شرایط کنونی میانگین هر متر ملک در تهران حدود 9 میلیون تومان است که این مسئله برای کشور یک آسیب بزرگ محسوب می شود.

    نمی توان امیدی به کاهش قیمت مسکن در ماه های آتی داشت

    وی تصریح کرد: امروز نیازمند فعال شدن بخش خصوصی در حوزه مسکن هستیم، تا عملا شاهد کاهش قیمت ها باشیم در غیر این صورت امیدی نمی توان به کاهش قیمت مسکن در ماه ها و سال های آتی داشت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در ماه های اخیر قیمت ارز کاهش داشته و مسئولان اعلام می کردند که با کاهش نرخ ارز، قیمت مسکن نیز پایین می آید، اما متأسفانه دولت نتوانست از این مسئله برای کاهش قیمت ملک استفاده کند و امروز نرخ بازار مسکن هنوز بسیار بالا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار