مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بهزیستی استان تهران:

۹۴۶ واحد مسکن به خانواده های دو معلولی و بیشتر واگذار شد

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۹۴۶ واحد مسکونی به خانواده های دو معلولی و بیشتر استان واگذار شد.

۹۴۶ واحد مسکن به خانواده های دو معلولی و بیشتر واگذار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، داریوش بیات نژاد روز سه شنبه در همایش بزرگداشت افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: 135 هزار و 700 معلول تحت پوشش وجود دارد که 60 درصد آنها را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می دهند.
    وی یادآور شد: 34 درصد معلولیت ها جسمی، 23 درصد ذهنی، 13 درصد ناشنوا و بیش از 13 درصد صوتی و گفتاری هستند.
    مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: بیش از 6 هزار و 400 خانواده دو معلول، 373 خانواده سه معلول، بیش از 94 خانواده چهار معلول، 15 خانواده پنج معلول و دو مورد 6 و هفت معلول در استان تهران وجود دارد.
    وی تصریح کرد: در حوزه توانبخشی نیز بیش از 28 هزار و 800 سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.
    بیات نژاد با بیان اینکه امسال بیش از 25 هزار معلول تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: بیش از 76 هزار و 800 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی در استان تهران مستمری دریافت می کنند.
    مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: بیش از دو هزار و 650 معلول در سطح استان تهران دارای ضایعات نخاعی هستند که مشکلات خاص خود را دارند.
    وی یادآور شد: در 142 مرکز ذهنی، جسمی، سالمند و اعصاب و روان به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می شود و به بیش از 6 هزار و 800 نفر در این مراکز یارانه پرداخت می شود.
    بیات نژاد اظهارداشت: بیش از 12 هزار نفر در 18 مرکز توانبخشی بهزیستی نگهداری و مراقبت می شوند.
    وی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار و 36 فرد معلول در منزل از این مراکز خدمات دریافت می کنند، عنوان کرد: پنج مرکز مسئولیت مراقبت‌های توانبخشی در منزل را بر عهده دارند.
    مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: 102 مرکز روزانه توانبخشی در سطح استان تهران به 4 هزار و 800 نفر خدمات و آموزش و سرویس می دهند که از این تعداد سه هزار و 828 مرکز یارانه ماهیانه دریافت می کنند.
    وی با بیان اینکه حمایت از دانش آموزان و دانشجویان معلول نیز از برنامه های بهزیستی به شمار می رود، تصریح کرد: بیش از چهار هزار و 188 دانش آموز و هزار و 762 دانشجو هزینه تحصیلی دریافت می کنند.
    بیات نژاد فراهم کردن زمینه توانمند سازی و قادر سازی افراد معلول را از اهداف بهزیستی دانست و گفت: تحصیلات عالیه معلولین زمینه حضور آنها را در عرصه های مختلف اجتماعی پررنگ کرده و اشتغال و استقلال مسائل معیشتی آنها را فراهم و تامین می کند.
    وی به قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: این قانون نسبت به قانون قبلی از ضمانت اجرایی خوبی برخوردار است و همه دستگاه ها مکلف به ارائه خدمات و اشتغال به معلولین شده اند.
    مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، محدود به یک دستگاه یا سازمانی نیست بلکه تمامی دستگاه ها و حتی حاکمیت مکلف و موظف شدند تا بستر و شرایطی را در حوزه کاری خود برای حقوق مساوی و برخوردار از امکانات معلولین ایجاد کنند.
    بیات نژاد یادآور شد: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت یک قانون مهم و مورد توجه برای معلولین به شمار می رود که نسبت به قانون گذشته از ضمانت اجرایی برخوردار است.
    12 آذر (4دسامبر) از سوی سازمان ملل به نام روز جهانی معلولین نامگذاری شده است.
    هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی ها نسبت به مشارکت این افراد در فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو