مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

برداشت سالانه ۶۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس چشم‌انتظار اجازه دولت

عصر ساختمان- معاون وزیر آموزش و پرورش می‌گوید اجرایی شدن حکم برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص اعتبار برای نوسازی مدارس از صندوق ذخیره ارزی به اجازه دولت نیاز دارد.

برداشت سالانه ۶۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس چشم‌انتظار اجازه دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، علی الهیار ترکمن درباره حکم برنامه ششم توسعه برای توسعه و نوسازی مدارس گفت: در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، پیش‌بینی شده که اعتبار 3 هزار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس اختصاص پیدا کند ولی تا کنون یک ریال هم دست سازمان نوسازی مدارس را نگرفته است.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: این حساب تاکنون چنین مبلغی نداشته که وزارت آموزش و پرورش بتواند سالانه حداقل یک پنجم را از آن برداشت کند؛ لذا دچار مشکلاتی شده است.
    یکی از پیشنهادات این است که بتوانیم اصلاحیه‌ای روی قانون بگیریم یا اجازه داشته باشیم این اعتبار را از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم

    دو پیشنهاد برای عملیاتی شدن اعتبار 3 هزار میلیارد دلاری برای نوسازی مدارس

    وی درباره راهکار حل این موضوع توضیح داد: اکنون برخی پیشنهادات مطرح شده که باید بین دولت و مجلس پیگیری شود؛ یکی از پیشنهادات این است که بتوانیم اصلاحیه‌ای روی قانون داشته باشیم یا اجازه داشته باشیم این اعتبار را از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم.

    الهیار ترکمن به راهکار دیگری برای این موضوع اشاره کرد و گفت: ما حتی حاضریم به ازای هر سال اجرای برنامه ششم توسعه، سالانه یک پنجم را که معادل 600 میلیون دلار می‌شود، از حساب ذخیره ارزی دریافت کنیم ولی اجازه این موضوع باید از طرف دولت به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

    تلاش برای گنجاندن تبصره‌ای در قانون بودجه سنواتی

    معاون وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای به نتیجه رساندن موضوع از طریق یکی از پیشنهادات موجود خبر داد و افزود: سازمان نوسازی مدارس پیگیری‌های زیادی در این زمینه داشت؛ ضمن آنکه هم در تبصره بودجه پارسال و هم امسال پیشنهاداتی در این زمینه مطرح کرده‌اند./

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار