مدیران خودروعصر اعتبار

منطقه‌ای که بین شهر و روستا گیر کرده است

عصر ساختمان- مردم منطقه‌ای با جمعیتی ۸۰۰۰ نفری که از شرایط نامعلوم خود رنج می برند چرا برای هیچ‌یک از مسئولین و مردم مشخص نیست که این نقطه از استان با چه عنوانی شناخته شده است.

منطقه‌ای که بین شهر و روستا گیر کرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جهان آباد یا شهرک شهید کشوری سالهاست که در تعیین عنوان میان شهر و روستا معلق مانده؛ نه شهر است که از امکانات شهری برخوردار باشد و نه روستا که از مزایایی دیگر بهره ‌مند شود. این ناحیه در یک کیلومتری محدوده شهری بروجرد واقع شده و دارای 1344 خانوار روستایی و شهری بوده و مشکل اصلی این منطقه، بلاتکلیفی عنوان آن است که باید این مشکل به همت مسئولین حل شود.

    رضا آریایی، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در این باره گفت: در سنوات گذشته درخواست اهالی جهان آباد برای الحاق به شهر داده شد. جلسات متعددی نیز در این راستا برگزار شد و مصوباتی را به دنبال داشت اما این مصوبات نتیجه‎ای را در برنداشت. شهرک شهید کشوری بین شهر و روستا گیر کرده است که باید هرچه سریع‎تر تعیین تکلیف شود.

    وی اضافه کرد: ساکنان این شهرک همچون شهروندان شهری عوارض می‌دهند که همچون دیگران از خدمات شهری بهره ‎ مند نیستند. الحاق شهرک شهید کشوری به محدوده شهری بروجرد از زمان شورای سوم اسلامی شهر بروجرد از مطالبات جدی مردم این شهرک بوده است.

    مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان نیز در این باره اظهارکرد: براساس سوابقی که وجود دارد جهان‎آباد کد روستا دارد و تا زمانی‎که روستا هست خدمات از طریق بنیاد مسکن ارائه می‎شود. پرسه الحاق شهرک شهید کشوری به شهر طولانی بوده و تا زمانی‎که این پرسه طی نشود، نمی‎توان به شهر الحاق کرد.

    علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: عدم تعیین تکلیف آزار دهنده است و کار باید یکسره شود و این منطقه شهر بشود. روستای جهان‎آباد قابلیت شهر شدن را دارد و این کار قابل تحقق و کار منطقی است.

    مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان نیز در این باره اظهار کرد: در این ‎ گونه روستاها که در همجواری شهرها قرار دارند، بنیاد مسکن باید طرح‌های دهیاری را متناسب با بافت شهری طراحی و اجرا کنند. شهرک شهید کشوری بروجرد زمینه شهری مستقل را دارد و باید به شهری مستقل در کنار بروجرد تبدیل شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: الحاق شهرک شهید کشوری به شهر بروجرد پروسه‌ای طولانی داشته و با توجه به فاصله زیاد از محدوده قانونی شهر، احتمال موافقت با آن کمتر از 50 درصد است. از طرفی شورای عالی معماری و شهرسازی با گسترش شهرها مخالف بوده و احتمال آن ضعیف است که الحاق این شهرک به شهر بروجرد مورد موافقت قرار گرفته و تصویب شود. با پیگیری موضوع و تصویب آن در شورای برنامه ریزی و هیات وزیران به عنوان یک شهر جدید، این مهم محقق می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار