مدیران خودروعصر اعتبار

حداقل تصدی گری شهرداری در پروژه‌های تهران هوشمند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان فاوا در جلسه مدیریت شهری با صاحبان کسب و کار‌های مجازی که روز ۱۷ آذر در شورای شهر برگزار شد بر مشارکت با اکوسیستم نوآوری شهر تأکید کرد.

حداقل تصدی گری شهرداری در پروژه‌های تهران هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، در نشست که با هدف تعامل با کسب و کار‌های مجازی و بررسی مشکلات و خواسته‌های آنان در شورای شهر برگزار شد، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد کرمی، رئیس اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی و اعضا و مدیران کسب و کار‌های اینترنتی حضور داشتند.

    محسن هاشمی رئیس شورای شهر با ارائه توضیحاتی درباره "هفته تهران هوشمند" که توسط سازمان فاوا در حال برگزاری است، با ابراز رضایت از حرکت این سازمان در مسیر هوشمندسازی شهر گفت: با توجه به مسیری که در آن گام نهادید اگر در فرصت باقیمانده این دوره از مدیریت شهری، بتوانید هوشمندسازی شهر را تا جای ممکن پیش ببرید کار بزرگی انجام شده است.

    در ادامه، محمد فرجود درباره راه‌اندازی مراکز فناوری گفت: ترجیح ما این است که تاسیس چنین مراکزی را به طور مشترک با بخش خصوصی انجام دهیم. در اکثر پروژه‌های تهران هوشمند سعی می‌کنیم با حداقل تصدی‌گری و با مشارکت اکوسیستم نوآوری پیش رویم و همان‌طور که آنان از امکانات شهرداری استفاده می‌کنند ما نیز بتوانیم از ظرفیت‌های این فضا برای رفع چالش‌های شهر بهره ببریم.

    وی با اشاره به مزایای تشکیل هسته مشترکی میان سازمان فاوا و اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی، بر تنظیم تعامل میان سازمان فاوا، بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری تأکید کرد و گفت: ما در حال تهیه پیش نویس سندی در این رابطه هستیم تا در اکوسیستم نوآوری تکلیف و وضعیت ما برای همه روشن باشد.

    مدیرعامل سازمان فاوا سپس با اشاره به داده‌های باز شهرداری تهران که برای اولین بار در نخستین چالش نوآوری تهران هوشمند در اختیار گروه‌های استارتاپی قرار گرفت گفت: اولین هکاتون برگزار شده دارای مشکلاتی بود که امیدواریم در دوره‌های آتی به مرور رفع شود. اما سیاست‌های مربوط به داده‌های باز و بیزینس مدل آن در دبیرخانه تهران هوشمند در حال بررسی است.

    در ادامه، بهاره آروین با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه در شنیدن صحبت‌ها و مشکلات کسب و کار‌های نوین مجازی گفت: بسیاری از این کسب و کار‌ها گرهی از مشکلات مردم را می‌گشایند و وظیفه ما به عنوان سیاست‌گذار، تسهیل زمینه‌های رونق کار آن‌هاست. بسیاری سیاست‌گذاری‌ها در حیطه اختیارات شورا نیست، اما در این نشست قصدمان این است که مشکلات، انتقادات و پیشنهادات شما را بشنویم و نحوه تعامل میان مدیریت شهری و اکوسیستم نوآوری را که به‌زودی سندی هم در این زمینه تصویب خواهد شد، تا حدی مشخص کنیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کار‌های بزرگ نوپا در تهران به این حوزه مربوط است گفت: مشاغل اینترنتی مثل تاکسی‌ها و فروشگاه‌های مجازی، مزایای بسیاری داشته‌اند. مثل کم کردن بار رفت و آمد‌های زائد یا جلوگیری از هدر رفت سوخت و...، اما در توسعه این کسب و کار‌ها ما نباید از چارچوب‌های قانونی عبور کنیم.

    در ادامه هر یک از نمایندگان کسب و کار‌های اینترنتی در حوزه‌های مختلف با مطرح کردن مشکلات موجود در مسیر اشتغال مورد نظر به ارائه پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار