مدیران خودروعصر اعتبار

مشکلات پردیس با مدیریت جدید حل می‌شود؟

عصر ساختمان- درحالی که با تکیه زدن محمد اسلامی بر صندلی وزارت راه و شهرسازی، به نظر می‌رسد دولت جدی‌تر از همیشه به‌دنبال تکمیل مسکن مهر است، شرکت عمران شهرهای جدید درپی تغییر مدیریت پردیس، سرعت گرفتن تکمیل واحدها را دنبال می‌کند.

مشکلات پردیس با مدیریت جدید حل می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پس از حدود دو ماه که شرکت عمران شهر جدید پردیس با سرپرستی حبیب‌الله چاغروندی اداره می‌شد، دیروز مدیریت این شرکت تغییر کرد و مهدی هدایت، مدیرعاملی آن را بر عهده گرفت. او جایگزین حبیب‌الله چاغروندی شد که 31 شهریورماه امسال سرپرستی عمران پردیس را بر عهده گرفته بود. هدایت پیش از این مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بود. او سابقه مدیرعاملی عمران پردیس از سال 1392 تا اردیبهشت ماه 1393 و مدیرکل حقوقی و املاک شهرهای جدید را نیز در کارنامه دارد و به آشنایی با مسکن مهر و جسور بودن در تصمیم‌گیری شهره است. حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شهرهای جدید در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر توانمندی‌های چاغروندی سرپرست سابق، علت این تغییر را استفاده‌ حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر و پروژه‌های زیربنایی عنوان کرد.

    پردیس 2000 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که سوابق هدایت حاکی از آن است که توانایی لازم برای جمع کردن پروژه پردیس را دارد گفت: میانگین پیشرفت  واحدهای باقی‌مانده از پروژه مسکن مهر پردیس به 80 درصد رسیده و درخصوص ابنیه مشکل خاصی وجود ندارد. با این حال نوسانات نرخ ارز باعث شده تا در مراحل نصب تجهیزات پایانی و بعضا نازک‌کاری دچار مشکل شویم. هم‌چنین مساله‌ی اصلی به بحث زیرساخت‌ها و خدمات برمی‌گردد که با دو چالش کم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و کمبود منابع وزارت راه و شهرسازی مواجهیم.

    اظهارات طاهرخانی درحالی مطرح شده که کارشناسان معتقدند این شرکت باید برای تکمیل پروژه مسکن مهر بتواند با ایجاد ساز و کار قانونی، شرایط کمک دولت به مسکن مهر را فراهم کند. به گفته این کارشناسان، اگر دولت 11 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر کمک کند با اختصاص حدود 2000  میلیارد تومان آن به پردیس می‌توان به اسکان اولیه دست پیدا کرد.

    مشکلات پردیس فرابخشی است

    احمد اصغری مهرآبادی ـ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ـ‌ نیز با تاکید بر اینکه برخی از پروژه‌های مسکن مهر مانند پردیس و پرند جزو پروژه‌های خاص و ملی محسوب می‌شوند، گفته است: مشکلات این پروژه‌ها باید به صورت فرابخشی و فرادستگاهی حل شود و وزیر راه و شهرسازی جدید هم مصمم است هرچه سریع‌تر با کمک سایر نهادها و حمایت رئیس جمهوری بتواند مشکلات این پروژه‌ها را رفع کند.

    در هفته های اخیر مسوولان وزارت راه و شهرسازی از جمله مدیرعامل شهرهای جدید و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر بازدید و ملاقاتهای مکرر با متقاضیان مسکن مهر پردیس، پرند و هشتگرد را دستور کار خود قرار داده اند. یکی از مشکلات اصلی به کمبود خدمات و زیرساختها مربوط می شود. شرکت عمران شهرهای جدید تلاش می کند از طریق روشهایی همچون تهاتر زمین، بودجه لازم برای ایجاد سرانه های خدماتی در این شهر را تامین کند اما این ظرفیت به هیچ عنوان تکافوی هزینه های سنگین ایجاد خدمات محله ای را نمی دهد. در روزهای گذشته مدیرعامل شهرهای جدید از انعقاد قرارداد با یک پیمانکار بزرگ برای احداث مراکز محلات در شهرهای جدید خبر داد.

    دولت قبل در سال 1391 و در شرایطی که پردیس فاقد هرگونه زیرساخت بود، کلنگ مسکن مهر این شهر را زمین زد و وعده داد که 18 ماهه 82 هزار واحد را با خدمات و زیرساخت‌ها تحویل می‌دهد. با این حال حدود 14 هزار واحد را آن هم به شکل نیم‌بند و عدم ارایه‌ی مطلوب سرانه‌های خدماتی افتتاح کرد. لذا حجم اصلی کار بر دوش دولت روحانی قرار گرفت. دولت یازدهم و دوازدهم خود را ملزم دانست که خانه‌ها را بدون خدمات و انشعابات تحویل ندهد که همین موضوع، افتتاحات را دچار وقفه کرد و تا کنون بیش از 30 هزار واحد افتتاح نشده که البته بخشی از آنها فاقد شرایط مناسب زندگی است و 52 هزار واحد باقی مانده است.

     شهر جدید پردیس در 15  کیلومتری  شمال شرقی تهران قرار  دارد. افق جمعیتی که برای این شهر  در نظر گرفته شده 450 هزار نفر است. برآورد می‌شود که در حال حاضر 100 تا 120 هزار نفر در این شهر ساکن شده‌اند و اگر بعد خانوار را 3.3 در نظر بگیریم با 82 هزار واحد مسکن مهر تقریبا افق جمعیتی این شهر تکمیل می‌شود و بنا به گفته‌ی سرپرست سابق شرکت عمران پردیس برای تعداد بیشتر از این رقم زمین وجود ندارد. درخصوص تامین آب هم تا کنون گزارشی از کمبود آب گزارش نشده اما برای 450 هزار نفر نیاز است که وزارت نیرو تمهیدات بهتری بیاندیشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو